پیام مهم پزشک فوق‌تخصص نوزادان از جوار حرم قمر بنی‌هاشم برای مادران باردار + ویدیو آنها که تاریخ را گریستند، حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند چرا «عذرخواهی مشروط» سمی مهلک در زندگی مشترک است؟ ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود
سرخط خبرها
چرا زنان نسبت به مردان، بیشتر احساس سرما می‌کنند؟

چرا زنان نسبت به مردان، بیشتر احساس سرما می‌کنند؟

  • کد خبر: ۳۷۵۸۷۹
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۵
به گفته یک پزشک، زنان به‌دلیل تفاوت‌های هورمونی و حجم عضلانی کمتر نسبت به مردان، بیشتر احساس سرما می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احسان شایسته با اشاره به اینکه زنان به‌دلیل تفاوت‌های هورمونی و حجم عضلانی کمتر نسبت به مردان، بیشتر احساس سرما می‌کنند، اظهار کرد: تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی یا یائسگی نیز می‌تواند بر احساس دمای متفاوت تأثیر بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل، ابتدا باید عوامل زمینه‌ای بررسی و درصورت نیاز اصلاح شود، ادامه داد: مثلا کم‌کاری تیروئید با دارو و کم‌خونی با مصرف مکمل آهن و تغذیه مناسب درمان می‌شود. کمبود عضله هم با ورزش‌های قدرتی قابل جبران است و تولید گرما را بالا می‌برد. استرس و کمبود خواب هم اغلب با خواب کافی و باکیفیت رفع می‌شود و می‌تواند دمای بدن را بهتر تنظیم کند.

این پزشک با بیان اینکه وقتی بدن کم‌آب است، گرما را سریع از دست می‌دهد، یادآور شد: ابتلا به تیروئید کم‌کار هم سوخت‌وساز بدن را کند می‌کند و گرمای کمتری تولید می‌شود.

شایسته افزود: بی‌اشت‌هایی عصبی که یک اختلال ترس از چاقی است و باعث کمبود چربی و تحلیل عضلات و ناتوانی بدن در ایجاد گرمای کافی می‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.