روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود دعوای شما با همسرتان، می‌تواند شروع یک خیانت باشد + راهکارها نتیجه یک تحقیق روی ۸ هزار جوان ایرانی فاش کرد: تحصیل‌کرده‌هاو پولدارها کمتر بچه می‌خواهند ! این مواد شیمیایی را از زندگی‌تان حذف کنید تا بارداری سالم‌تری داشته باشید
سرخط خبرها
چه میزان استفاده از گوشی یا بازی‌ها برای کودکان مجاز است؟

چه میزان استفاده از گوشی یا بازی‌ها برای کودکان مجاز است؟

  • کد خبر: ۳۸۸۴۱۰
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
به گفته یک روانشناس، تا قبل از دو سه‌سالگی اساساً استفاده از گوشی، تبلت یا تلویزیون برای بچه‌ها مجاز نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سحر پهلوان‌نشان با اشاره به اینکه تا قبل از دو‌ سه‌سالگی اساساً استفاده از گوشی، تبلت یا تلویزیون برای بچه‌ها مجاز نیست، اظهار کرد: در فاصلهٔ سه تا شش سالگی، نهایتاً حدود یک ربع تا نیم‌ساعت مجاز است.

وی ادامه داد: برای بچه‌های پایهٔ ابتدایی، در ایام سال تحصیلی نیم تا یک ساعت و در تابستان حدود دو ساعت مجاز است.

این روانشناس تصریح کرد: گاهی با کودک یا نوجوانی مواجه هستیم که درسش را می‌خواند، خوابش مناسب است، الگوی ارتباطی اجتماعی خوبی دارد، عملکرد روزمره‌اش مختل نشده و حالا تصمیم می‌گیرد در زمان فراغتش زمان بیشتری را به این فعالیت اختصاص دهد. گاهی هم می‌بینیم فرد آن‌قدر درگیر فضای مجازی و گوشی شده که انگیزه‌ای برای فعالیت‌های دیگر ندارد.

پهلوان‌نشان بیان کرد: در حالت اول چالش کمتری وجود دارد و در حالت دوم، با چالشی مواجه هستیم که حالت اعتیادگونه دارد. اگر بتوانیم یک روز بدون گوشی سپری کنیم و عملکردمان در حوزه‌های مختلف آسیب نبیند، یعنی مدیریت در استفاده از گوشی و فضای مجازی داریم و این مشکلی ندارد. اما اگر دچار بی‌قراری و پیامدهایی شویم که ذکر شد، این نشان‌دهندهٔ ورود به رفتار اعتیادگونه است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.