پیام مهم پزشک فوق‌تخصص نوزادان از جوار حرم قمر بنی‌هاشم برای مادران باردار + ویدیو آنها که تاریخ را گریستند، حماسهٔ حسینی را جاودانه ساختند چرا «عذرخواهی مشروط» سمی مهلک در زندگی مشترک است؟ ایجاد فاصله عاطفی میان زن و شوهر‌ها در میانه زندگی مشترک چه دلایلی دارد؟ روایتی از حمایت پدر صنعت موشکی از تحقق رویای دختران کوهنورد ایرانی در یک مستند بررسی نقش حماسی حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا| رسالتی که تکمیل شد خانه‌داری| شستن برنج یک مزیت مهم دارد ویژگی‌های بارز حضرت‌ام‌البنین (س)؛ مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) ضرورت تدوین «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان سیستان و بلوچستان رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد چرا همسرتان از دستتان عصبانی است؟ | قاتل خاموشی که بلد نیستید و رابطه‌تان را نابود می‌کند برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص
سرخط خبرها
فعالیت تیم‌های تخصصی در حوزه تغذیه جامعه در شرایط جنگی

فعالیت تیم‌های تخصصی در حوزه تغذیه جامعه در شرایط جنگی

  • کد خبر: ۴۰۱۲۵۱
  • ۰۱ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۹:۵۵
  • ۱
مدیرکل دفتر تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: با شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم صهیونیستی و آمریکایی به کشور، در اولین فرصت تیم‌های تخصصی در حوزه تغذیه جامعه فعال شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد اسماعیل‌زاده اظهار کرد: در بازه زمانی ۹ تا ۲۴ اسفند ماه، خدمات ویژه‌ای به گروه‌های خاص در مراکز بهبود تغذیه ارائه شده است، این خدمات شامل مراقبت تغذیه‌ای برای مادران باردار، سالمندان و بیماران مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت بوده است. همچنین، متون آموزشی در زمینه تغذیه در شرایط بحران تهیه و منتشر شده است.

وی بر اهمیت خود مراقبتی و تاب‌آوری تغذیه‌ای در شرایط اضطرار تاکید کرد و گفت: در همین راستا، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تهیه و انتشار پیام‌ها و رسانه‌های آموزشی و همچنین ارائه آموزش‌های حضوری و وبیناری، تلاش کرده‌اند تا سطح آگاهی جامعه را در زمینه تغذیه صحیح در شرایط بحران افزایش دهند.

به گفته مدیرکل دفتر تغذیه جامعه وزارت بهداشت، این اقدامات شامل بازدید میدانی از مراکز اسکان اضطراری و ارائه برنامه‌ریزی تغذیه تخصصی نیز می‌شود.

اسماعیل زاده افزود: با شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم صهیونیستی و آمریکایی به کشور، در اولین فرصت تیم‌های تخصصی در حوزه تغذیه جامعه فعال شدند و دستورالعمل‌های تغذیه‌ای در شرایط بحران که از قبل آماده شده بود، در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس، در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به انجام فعالیت‌های مختلف در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقدام شد.

وی افزود: این فعالیت‌ها شامل تهیه پیام‌ها و رسانه‌های آموزشی خود مراقبتی و تاب‌آوری تغذیه در شرایط اضطرار و بحران، بارگذاری مطالب آموزشی و توصیه‌های تغذیه‌ای مرتبط با شرایط اضطرار در سایت‌های مختلف و کانال‌های اطلاع‌رسانی پیام‌رسان‌های اجتماعی از جمله کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها، معاونت‌های بهداشت، کارشناسان سلامت آموزش و پرورش مناطق، رابطین و سفیران سلامت، سفیران سلامت دانش‌آموزی، کارکنان شهرداری، کارکنان حوزه بهداشت مراکز و شبکه‌های بهداشت بود.

وی گفت: همچنین در شهر‌هایی که مورد هجوم قرار گرفته بودند و مراکز اسکان اضطراری تشکیل شده بود، بازدید میدانی انجام گرفت و بر اساس دستورالعمل تخصصی تغذیه در شرایط بحران، برنامه‌ریزی تغذیه انجام شد، علاوه بر این، جلسات آموزشی گروهی خود مراقبتی تغذیه در شرایط اضطرار ویژه مراجعین به مراکز خدمات جامع سلامت و گروه‌های مختلف اجتماعی هم به صورت حضوری و هم به صورت وبیناری در مراکز متعدد دانشگاهی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در مرحله بعد، محتوا‌هایی که از قبل در خصوص نگهداری مواد غذایی در شرایط بحران آماده شده بود، برای تمامی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ارسال و تاکید شد که هم در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی آموزش‌های لازم انجام شود و همچنین به صورت حضوری در مراکز بهداشتی برای مراجعین آموزش‌های لازم داده شود.

بر اساس این گزارش، طی یک دستورالعمل مشخص، تمامی این فعالیت‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه به صورت روزانه مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم پیشنهادات لازم در خصوص بهبود این خدمات ارائه می‌شود.

خدمات ویژه‌ای به گروه‌های خاص در مراکز بهبود تغذیه ارائه شده است، تیم‌های تخصصی در حوزه تغذیه جامعه فعال شدند و دستورالعمل‌های تغذیه‌ای در شرایط بحران در دستور کار قرار گرفت.

پیام‌ها و رسانه‌های آموزشی خود مراقبتی و تاب‌آوری تغذیه در شرایط اضطرار و بحران تهیه و بارگذاری شد، تمامی این فعالیت‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت روزانه مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۱/۰۷
0
0
درود شماره تلفن از مرکزی که این تیم های تغذیه فعالیت می کنند از کجا می تونیم بگیریم؟