رهبر شهید چه میراثی برای حمایت از زنان در برابر خشونت به جا گذاشتند؟ دختران ترامپولین‌کار ایران بعد از ۴۷ سال به بازی‌های آسیایی ناگویا رسیدند حضرت زینب (س)، تجلی مفهومی فراتر از مقاومت زنان، پایه‌های اصلی پایداری اجتماعی در جامعه| اثرگذاری نهاد خانواده در جنگ تحمیلی دیده شد جمله «تو بگو من می‌شنوم»، یک بی‌محلیِ پنهان در دنیای مدرن| راهکار، عجیب و غریب نیست برداشت نادرست برخی از کاربران، چالش ایجاد کرد| بازنشر خبر فوت «پیرترین زن ایران» پس از ۸ سال راز روضه‌‌های محرم بی‌بی‌جان که ۲۳ سال است در مشهد تعطیل نشده دعوا بر سر جای پارک خودرو در مشهد، جان دختر جوان را نجات داد | راز بزرگی که در کلانتری سجاد برملا شد تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده، محور گفت و گوی تلفنی زهرا بهروز آذر و همتای تاجیکستانی چای سبز جایگاه ویژه‌ای در سبک زندگی سالم دارد| معرفی مهم‌ترین خواص نکات مهمی که برای پخت و توزیع غذای نذری باید رعایت شود دعوای شما با همسرتان، می‌تواند شروع یک خیانت باشد + راهکارها نتیجه یک تحقیق روی ۸ هزار جوان ایرانی فاش کرد: تحصیل‌کرده‌هاو پولدارها کمتر بچه می‌خواهند ! این مواد شیمیایی را از زندگی‌تان حذف کنید تا بارداری سالم‌تری داشته باشید قهرمان مسابقات هندبال نونهالان دختر خراسان رضوی مشخص شد زنان چطور می‌توانند هیئت‌های عزاداری محرم را از زباله پلاستیکی نجات دهند؟ فوت پیرترین زن ایران| بانویی که متعلق به ۵ نسل گذشته بود سهم اعتیاد زنان در ایران حدود یک سوم میانگین جهانی است فرمول طلایی مادران برای بردن کودک به هیئت و روضه محرم پیشگیری از سقط جنین؛ نیازمند رویکرد جامع، علمی و چندبخشی است
سرخط خبرها
نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محیط خانواده با اجرای طرح «خانواده میزبان»

نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محیط خانواده با اجرای طرح «خانواده میزبان»

  • کد خبر: ۴۱۸۰۶۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۰:۰۰
  • ۶
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای طرح «خانواده میزبان» برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محیط خانواده با هدف امنیت روانی و سلامت این کودکان، بسیاری از خانواده‌ها متقاضی پذیرش این کودکان در دوران جنگ بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا الوند اظهار کرد: با اجرای طرح «خانواده میزبان» برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در محیط خانواده، با هدف امنیت روانی و سلامت این کودکان، بسیاری از خانواده‌ها متقاضی پذیرش این کودکان در دوران جنگ بودند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از پذیرش کودکان که نشان داد جامعه ایران ظرفیت بالایی برای مشارکت در حوزه مراقبت از کودکان فاقد سرپرست دارد، افزود: بسیاری از خانواده‌ها در این مدت با سازمان تماس می‌گرفتند و اعلام آمادگی می‌کردند که سرپرستی کودکان را بر عهده بگیرند، اما در برخی استان‌ها اساساً کودک واجد شرایط واگذاری وجود نداشت.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: معمولاً بیشترین تقاضا مربوط به کودکان زیر هفت تا ۱۰ سال است و برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۶ ساله میزان تقاضا کمتر است که برای این گروه بیشتر از مدل بازپیوند به اقوام و بستگان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل دارند در قالب طرح‌های حمایتی و بشردوستانه در کنار سازمان بهزیستی قرار بگیرند، می‌توانند از طریق سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی⁠ یا وب‌سایت سازمان ثبت‌نام کنند.

الوند درباره دوره‌های آموزشی خانواده‌های میزبان نیز توضیح داد: متقاضیان طرح میزبان باید دو بخش آموزشی را طی کنند؛ بخش نخست شامل آموزش‌های عمومی مانند حقوق کودک، اصول تعلیم و تربیت و بهداشت کودک است و بخش دوم نیز دوره‌های تخصصی مرتبط با ویژگی‌های کودکان تحت پوشش، مهارت‌های ارتباطی، کنترل خشم، مدیریت استرس و نحوه تعامل با کودک را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین خانواده‌ها آموزش می‌بینند که در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگوار، چگونه موضوع را به مراکز تخصصی سازمان اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مداخله لازم انجام شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۱
4
2
من به بچه که مامان باباش تو جنگ سوم شهید شدن تو تهران میخام مامانش شم شیرین بحرینی از کرمان بازنشسته با وقار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
0
12
سلام به جای این کارها دانش آموزانی که سو ت۴ذیه دارن در مدرسه مدیر شناسایی کنه و ماهانه مبلغی برای از بین بردن سو تغذیه کودکان زیر ده سال کمک بشه و یا بسته های معیشتی حلال احمر را مدرسه تقسیم کنه نه خیریه که پارتی بازی می کنن و به فک و فامیل خودشون میدن
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۲
0
0
ارگان محترم بهزیستی با کارشناسی غلط و رفتارهای نابجای خود بچه هایی رو که پدرو مادر هم دارند رو بی پدرو مادر میکنن!!
شرایط جامعه اونقدر سخت و غیرقابل وصفه که وجود این پایه های عزیذتر از مادر مایه شرمساری برای کل جامعه است .
بنده شخصا همین جا از تمام مادران نجیب بابت رفتارهای غیرکارشناسی ارگان ۱۲۳ عذرخواهی میکنم چرا که یک انسانم و چیزی که دیدم برایم غیرقابل باور بود
Asal
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
0
0
ما یه خانواده 3 نفره هستیم خودم همسرم و دختر 18 ساله ام .ارزو دارم یکی از این فرشته ها رو بما بدین تا روی چشمام بزارم و کنار خودمون بهش عشق بدم .دختر و پسر و سن اصلا برامون اهمیتی نداره .لطفا کمک کنین تا به ارزوم برسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
1
0
من یک پسر ٧ ساله دارم نمی خوامش هرکی خواست بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۱۳
0
1
این بچه ها را که از بهزیستی می گیری می گویند پدر و مادر ندارند اما بعد از چند ماه یا چند سال خانواده دار می شوند پذیرفتن و تحویل این بچه ها فقط مصیبت است دولت پیشنهاد کمک کنه هر خانواده ای خواست مبلغی در ماه کمک کنه