علی سمیعی در گفتوگو با شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون ترافیک شهری، ایجاد زیرساختهای لازم برای حملونقل انسانمحور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و سایر معضلات مربوط به تردد وسایل نقلیه در شهرها خواهد داشت. بر این اساس، رویکرد مجموعه مدیریت شهری توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه و ایستگاههای دوچرخه اشتراکی بهویژه در مرکز شهر است؛ چراکه با توجه به تردد زیاد شهروندان در این محدوده، ایجاد بسترهای لازم برای تردد سریع و آسان با دوچرخه امری اجتنابناپذیر است.
وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته طول مسیرهای دوچرخه احداثشده در شبکه معابر ۱۹۵ کیلومتر و در بوستانها ۲۰ کیلومتر بوده است. بر اساس طرحهای مطالعاتی بالادستی، طول شبکه مسیرهای دوچرخه در مشهد باید به ۲۶۵ کیلومتر برسد که امیدواریم بتوانیم در آیندهای نزدیک این مهم را محقق کنیم.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۱۲۶ ایستگاه دوچرخه شهروندی و ۷۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در شهر مشهد، افزود: عملیات تعمیر و نگهداری مسیرهای دوچرخه شامل مرمت و احیای آسفالت، رنگآمیزی و نصب تابلوها و علائم مربوط، بهصورت مستمر توسط شهرداریهای مناطق مختلف در حال اجراست.
سمیعی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در مسیرهای دوچرخه، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ منعکس کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.