صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طرح ویژه شهر تاریخی توس پس از چندین ماه پیگیری به مشاور واگذار و ایجاد وحدت رویه در نحوه ساخت و ساز‌ها دراین عرصه تاریخی یک قدم به تحقق نزدیکتر شد.

احسان زهره وندی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: حدود دو هفته از آغاز به کار مشاورطرح مذکور با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی و نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی گذشته و طی ۶ ماه مشاور فرصت قانونی ارائه طرح خود را دارد.

وی با اشاره به بازدید‌های میدانی و برگزاری جلسات حضوری با مشاور بیان کرد: این طرح همانند طرح‌های تفضیلی شهری است که در قالب آن کاربری‌ها، معابر و شایر شاخه‌ها تعیین میشود، اما نکته خاص دراین طرح که عنوان ویژه را به آن داده، الزام وجود رویکرد تاریخی - فرهنگی است بنابراین شرح خدمات با طرح تفضیلی متفاوت است.

این مسوول بیان کرد: شرح خدمات این طرح در وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب شد و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام شد و طی یک پروسه دیگر طرح به وزارت راه و شهرسازی هم اعلام و مصوب شد و اکنون در مرحله کار مشاور قرار دارد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این طرح همه مجموعه‌ها ازجمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شهرداری مشهد، مردم و ساکنان منطقه و اداره کل میراث فرهنگی را به وحدت رویه روشنی برساند و کلیه تناقضات موجود در روند ساخت و ساز‌ها و اعطای مجوزهارا متوقف کند و ضمن رفاه حال ساکنان، ضرورت‌های میراث فرهنگی و تاریخی منطقه نیز حفظ شود.

زهره وندی گفت: عرصه تاریخی شهر توس ۳۶۰هکتار است که محل اجرای طرح ویژه خواهد بود و امید داریم با اجرایی شدن این طرح در سال جاری شاهد برداشته شدن گام بلندی در جهت حفظ این عرصه تاریخی در عین رفاه حال مردم و سامان دادن به امور باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.