صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح امداد تابستانه اورژانس پیش بیمارستانی با آمادگی ۱۶۴ پایگاه اورژانس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی افزود: این طرح امداد تابستانه در مسیر‌های درون و برون شهری در قالب ۶۵ پایگاه جاده‌ای و ۹۹ پایگاه شهری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: آمادگی اورژانس هوایی برای انجام ماموریت‌های برون شهری طی ساعات روز در صورت نیاز به انتقال بیماران بدحال به بیمارستان، استقرار آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای در مکان مناسب در ایام خاص و تا حدامکان در مجاورت حاشیه جاده، آمادگی ۲ اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس و افزایش تیم‌های نظارتی از دیگر برنامه‌های این طرح تابستانه است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت ۲۴ ساعته مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) این دانشگاه به منظور هماهنگی پذیرش و انتقال بیماران از مراکز درمانی تحت پوشش از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

یزدانی افزود: مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور ثبت، مدیریت و پیگیری حوادث ویژه با تلفات زیاد با هماهنگی مرکز عملیات اضطراری یا مرکز کنترل عملیات (اتاق بحران EOC) شهرستان‌های تابعه فعالیت ٢۴ ساعته دارند.

وی اضافه کرد: نماینده اورژانس ۱۱۵ مشهد نیز طی ساعات پرترافیک شهر برای نظارت بر ماموریت‌ها و ایجاد مسیر سبز به منظور کاهش زمان‌های امدادرسانی به بیماران و مصدومان در مرکز کنترل ترافیک مشهد مستقر می‌شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.