صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یوتیوب در تلاش است تا کاربران بیشتری را به‌سمت خرید اشتراک پریمیوم بکشاند. به این منظور، این پلتفرم ویژگی جدیدی به نام Playables ارائه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - ویژگی جدید یک بخش مستقل در اپلیکیشن یا وب‌سایت یوتیوب است که به کاربران پریمیوم امکان می‌دهد بدون نیاز به دانلود چیزی، بازی‌های آرکید انجام دهند. این بخش تنها برای تعداد محدودی از کاربران پریمیوم در دسترس قرار گرفته است و به‌مرور برای دیگر کاربران نیز فعال خواهد شد.

براساس گزارش گیزموچاینا، پس از ورود به بخش Playables یوتوب، دو تب Browse و Home در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. صفحه Home فهرستی از بازی‌هایی که اخیراً اجرا شده‌اند و مجموعه‌ای از عناوین محبوب را نمایش می‌دهد. صفحه Browse نیز طیف مختلفی از بازی‌ها را ارائه می‌دهد که درحال‌حاضر تعداد آن‌ها حدود ۳۷ تا است.

نکته کلیدی بخش Playables این است که همه بازی‌ها مستقیماً در اپلیکیشن یا وب‌سایت یوتیوب بارگذاری می‌شوند و نیازی به دانلود دیتا نیست. این باعث می‌شود که کاربران بدون هیچ مشکلی وارد بازی‌ها شوند. درحال‌حاضر نسخه بتای Playables منتشر شده و فقط برای گروه محدودی از مشترکین پریمیوم در دسترس قرار گرفته است. یوتیوب قصد دارد در ماه‌های آینده به‌تدریج Playables را برای کاربران بیشتری فعال کند.

در صدر بازی‌های بخش Playables عناوین محبوبی مانند Angry Birds Showdown و Brain Out وجود دارد. به‌طور کلی، این بخش هنوز بازی‌های زیادی ندارد و انتظار می‌رود یوتیوب بازی‌های بیشتری را در آینده به آن اضافه کند.

یوتیوب اولین پلتفرم پخش ویدیو نیست که گیم‌های آرکید را به مشترکین خود ارائه می‌دهد. نتفلیکس نیز بخش آرکید را در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) معرفی کرد، اما محبوبیت زیادی به دست نیاورد. یوتیوب قصد دارد تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) بخش Playables را در دسترس همه کاربران پریمیوم قرار دهد. سپس این شرکت با ارزیابی عملکرد این بخش، در مورد آینده آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.