صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین رویداد ملی "هوای مادری" به مدت ۲ روز در مشهد برگزار و ۴۰ گروه برگزیده شاخص و فعال در حوزه مادر و کودک تجلیل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین رویداد ملی "هوای مادری" به مدت ۲ روز در مشهد برگزار و ۴۰ گروه برگزیده شاخص و فعال در حوزه مادر و کودک تجلیل شدند.

دبیر رویداد ملی "هوای مادری" گفت: حمایت از توسعه مجوعه‌های مادر و کودک، ارتقای الگوی عملیاتی رشد مادر و کودک و تجربه‌های موفق کنشگری مادران در محله از محور‌های این رویداد است.

حسین علیزاده افزود: هم‌افزایی، ارتقا، حمایت و توسعه فعالیت گروه‌های مادر و کودک و همچنین ایجاد جریان گفتمانی مادر و کودک و ارتقای خانواده و فرهنگ جامعه و ایجاد بستر‌های مهم همفکری بین مادران از جمله اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: تکریم نقش مادری، تسهیل گری در امر فرزند پروری، تقویت هم افزایی محلی، دسترسی عادلانه و ارزان خانواده‌ها به امکانات رشد دهنده، ایجاد شبکه مواسات و تخصصی مادری از دیگر اهداف این طرح است.

دبیر رویداد ملی "هوای مادری" اظهار کرد: این طرح به منظور حمایت از مراکز مادر و کودک مردمی ایجاد شده تا روند تاسیس و گسترش این مراکز از طریق پشتیبانی‌های محتوایی، تسهیلگری در فرایند‌های اجرایی هماهنگی‌های بین سازمانی با شتاب بیشتری طی شود.

وی گفت: ایجاد مراکزی تخصصی که به رشد همزمان مادر و کودک اهمیت می‌دهند و بدین ترتیب در جهت رشد خانواده‌ها گام برمی‌دارند مورد نیاز است در این طرح مردمی، مکانی ثابت، محلی و کم هزینه مانند مسجد، حسینیه و دارالقرآن انتخاب و برای حضور مادر و کودک مناسب سازی می‌شود.

علیزاده افزود: مادران محله گِرد هم جمع می‌شوند و به فعالیت‌های گروهی می‌پردازند و از برنامه‌های تخصصی آموزشی و دوره‌های مهارت افزایی استفاده می‌کنند کودکان نیز در محیطی نزدیک مادران تحت نظر مربی آموزش دیده و در تعامل با سایر کودکان به بازی فعالیت‌های هدفمند مشغول می‌شوند.

آیین پایانی رویداد ملی "هوای مادری" در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.