صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: تعداد ۳۰۰ پزشک و ۸۰ پرستار در تمامی شهرستان‌های تابعه مستقر هستند تا در صورت نیاز، اقدام بموقع داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر قربان‌زاده اظهار داشت: در هر شهرستان، یک فرد دوره‌دیده آموزش‌های تخصصی احیا و امداد حاضر است تا بتواند در چنین‌مواقعی که با بحران سیل مواجه هستیم، بهترین اقدام ممکن را صورت دهد و درمجموع، ۶۰۰ پزشک، ۱۶۰ پرستار و ۲۶ مربی فعال هستند.

او اضافه کرد: همچنین سامانه فرماندهی حادثه در مرکز بهداشت خراسان‌رضوی و تمامی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده است تا در هر نقطه‌ای که مشکل احتمالی بود، اطلاع‌رسانی سریع و نیز اقدام بموقع در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه به تمامی فعالان در حوزه بهداشت اعلام شده است تمامی امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌شان جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی آماده باشد، خاطرنشان کرد: همچنین جلسات مستمر کمیته بهداشت ستاد مدیریت‌بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در حال برگزاری است و در هر جلسه، گزارش‌کار اقدامات صورت‌گرفته ارائه می‌شود و مصوبات و تصمیمات در‌خصوص مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو اتخاذ می‌گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین استخراج و آماده‌کردن آمار جمعیتی تحت‌تأثیر با تأکید بر گروه‌های آسیب‌پذیر همچون سالمندان، کودکان، مادران باردار، معلولان و بیماران خاص و صعب‌العلاج را هم داشته‌ایم و در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی نیز نیرو‌های پزشک، پرستار، ماما، مراقب‌سلامت و... حاضر هستند تا در صورت نیاز، خدمت‌رسانی بموقع را داشته باشند.

دکتر قربان‌زاده تصریح کرد: پیش‌بینی لازم انجام شده تا واکسن، سرم، دارو و دیگر ملزومات موردنیاز به‌موقع در اختیار مراکز قرار بگیرد. همچنین بر سامانه آب‌رسانی هم نظارت می‌شود و تأکید ویژه شده تا درصورت اشکال، در اسرع وقت رفع نقص صورت پذیرد.

وی افزود: تدابیری نیز برای حفظ ایمنی در مراکز خدمات‌دهنده اتخاذ شده است تا این محیط‌ها گرفتار سیلاب نشوند و خللی در امر خدمت‌رسانی‌شان به‌وجود نیاید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین نظام مراقبت سندرومیک بیماری‌ها را نیز در شرایط اضطرار داریم و در کنار آن اطلاع‌رسانی عمومی و اعلام هشدار‌های لازم با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود شده است تا هرگونه خبری که در موضوع سیل بود، به‌موقع و با همکاری رسانه‌ها به اطلاع مردم برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.