صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری

  • کد خبر: ۲۲۸۸۲۳
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۹ در ۸ حوزه عملیاتی تدوین و تصویب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اعلام کرد که این معاونت ضمن پایش و بررسی نیاز‌های شهروندان در منطقه ۹ و همچنین نظرات مدیران شهری به‌ویژه در حوزه شهرسازی و معماری و برگزاری جلسات مختلف تخصصی با ذی‌نفعان مربوط، اقدام به تدوین نقشه راه این منطقه در سال جاری کرده است.

جواد اصغری در جلسه برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۹ شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این منطقه یکی از اولین مناطقی بود که طرح تفصیلی در آن اجرایی شد، اظهار کرد: در منطقه ۹ ظرفیت‌های مستعد بسیاری وجود دارد که باید با اعلام و پیگیری منطقه در چهارچوب برش منطقه‌ای ابلاغ‌شده به آنها دست پیدا کرده و هرچه بیشتر نسبت به رفع موانع پاسخگویی به شهروندان اقدام کرد.

وی افزود: برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۹ در هشت حوزه عملیاتی تدوین و مصوب شده است که می‌توان به حوزه مطالعات فنی و شهری دارای شش اقدام، شهرسازی در پنج زیرحوزه ازجمله قرارگاه کاهش زمان پاسخگویی، صدور مجوزها، نقشه‌برداری، ابهامات طرح‌های تفصیلی و دفاتر و مهندس‌ناظر جمعا با چهارده اقدام، پیشخان زیارت با چهار اقدام، کمیسیون ماده۵ با چهار اقدام، کمیسیون ماده ۱۰۰ با ۹ اقدام، حریم شهر با دو اقدام، سرمایه انسانی با سه اقدام و شهروندان و نمایندگان فنی با دو اقدام اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: منطقه ۹ دارای ۵‌هزار‌و ۴۱۱ هکتار حریم، معادل ۲/۶‌درصد از کل حرایم شهر مشهد است که در پهنه حفاظت قرار گرفته، همچنین این پهنه شامل دو ریزپهنه کمربند سبز و حفاظت کوهستان است که باید ظرفیت‌های منطقه در حفظ و صیانت از این پهنه به کار گرفته شود تا شاهد تغییرکاربری‌های خارج از ضابطه توسط سودجویان در این پهنه نباشیم.

وی همچنین تأکید کرد: معاونت شهرسازی و معماری در حوزه سرمایه انسانی تلاش می‌کند تا ضمن رفع کاستی‌های موجود نسبت به اقدامات اساسی ازجمله کارسنجی، آموزش همکاران مناطق، تأمین نیاز‌های سخت‌افزاری و بهبود محیط کار، پیگیری‌های دقیقی توسط مدیران منطقه صورت پذیرد تا همکاران ما در حوزه شهرسازی مناطق با آسودگی‌خاطر نسبت به پاسخگویی به شهروندان و مراجعان اقدام کنند.

اصغری در ادامه گفت: در حوزه نیازمندی‌های آموزشی ازجمله آموزش شهروندان و استفاده شهروندان و ارباب‌رجوع‌ها از سامانه شهروندسپاری و... طرح‌های خوبی در معاونت شهرسازی و معماری درحال انجام است که انتظار می‌رود شهرداری منطقه نیز ضمن همکاری با ستاد در تحقق هر‌چه‌بیشتر این مورد تلاش کند. وی در پایان اعلام کرد: در حوزه اراضی بزرگ‌مالک و همچنین پرونده‌های راکد و پیگیری‌نشده در منطقه، باید اقدامات ویژه و پیگیری‌های جدی صورت پذیرد تا این‌گونه پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین‌تکلیف شود و به نتیجه برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.