صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عصر امروز سوگواره هنری شهدای خدمت (ققنوس) به میزبانی اهالی فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد.  

به گزارش شهرآرانیوز، اهالی هنر خراسان، دور هم گرد آمدند و برای شهدای خدمت و همراهان سوگواری کردند. 

در این مراسم، شاعران خراسانی شعرهایی را پیشکش رئیس‌جمهور شهیدشان کردند. نویسندگان و اهالی رسانه از خاطرات مشترکشان با آیت‌الله رئیسی گفتند. همه معتقد بودند رئیس‌جمهور شهید اهل خدمت بود و تنها دغدغه‌اش مردم کشورش بودند. 

در حاشیه این مراسم، محمدحسین حسین‌زاده با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و سوگواری هنرمندان خراسانی اظهار کرد: از زمانی که خبر ناگوار سانحه برای رئیس‌‌جمهور و همراهان منتشر شد موجی از غم را در سراسر کشور فرا گرفت.

وی افزود: هنرمندان با طبع لطیفی که دارند غم بیشتری را تحمل کردند‌. تعداد زیادی از شعرا برای این سانحه ناگوار شعر سرودند. نقاش‌ها قلم‌موهای خود را به بوم بردند و غمی که بر دل داشتند را به صفحه تصویر کشیدند. اهالی موسیقی نواهایی را آماده کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: عکاسان، عکس‌هایی را از مراسم تشییع ثبت کردند و هر هنرمندی با تمام توان ارادت خودش را به رئیس‌جمهور شهیدشان ابراز کردند. 

حسین‌زاده گفت: بزرگداشت امروز گزیده‌ای از اتفاقات هنری را بر روی صحنه برد. 

مهدی شاد در ادامه این مراسم ضمن ابراز ارادت و همدردی بیان کرد: امروز شاهد رویداد ققنوس هستیم که اهالی فرهنگ و هنر و  رسانه قرآن خراسان رضوی گرد هم آمدند تا سوگواره‌ای را برای شهدای عزیز خدمت برگزار کنند و راوی روایت یک اتفاق بزرگ باشند. 

وی افزود: ما به واسطه شهادت شهدای خدمت یک ابر اتفاق را شاهد بودیم و آن حضور پر شور و بی‌نظیر مردم بود. از سوگواری تا حضور حماسی در تشییع پیکر شهدا را شاهد بودیم. 

رییس بسیج رسانه  خراسان رضوی بیان کرد: این اتفاق و رویداد عظیمی که برای ملت به وجود آمد برای همه جهان پیامی را مخابره کرد. جمهوری اسلامی یک قدرت جدی دارد و آن قدرت مردم هستند‌.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.