صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سنی مجلس درباره جا‌به‌جایی ۴۱ رای دبیر هیئت‌رئیسه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علاء‌الدین بروجردی که ریاست سنی مجلس شورای اسلامی در زمان رای‌گیری برای اتنخابات هیئت‌رئیسه مجلس در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم را برعهده داشت، در پاسخ به سوالی درباره علت بازشماری آرای انتخابات هیئت‌رئیسه و تغییر ۴۱ رای از آرای منتخبان هیئت‌رئیسه گفت: زمانی که در هیئت‌رئیسه بودیم، دو گروه از نمایندگان به عنوان شمارشگر و ناظر، مسئولیت بررسی و شمارش آرای هیئت‌رئیسه را برعهده گرفتند. از هیئت‌رئیسه مجلس نیز بر این روند نظارت انجام می‌شد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از شمارش آرا، نتایج در صورت‌جلسه‌ای امضا و به بنده که ریاست سنی جلسه افتتاحیه را برعهده داشتم، ارائه شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر بسیار زیاد در شمارش آرا آیا سلامت انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس زیر سوال نرفته است، گفت: معمولاً زمانی که در رای‌گیری ایراد و اعتراضی وجود دارد، مجدداً شمارش انجام می‌شود. علاوه بر این روند، شمارش آرای هیئت‌رئیسه مجلس روشی متداول است که در هر دوره انجام می‌شود و نفرات می‌شمارند و دو نفر نیز نظارت بر شمارش دارند؛ لذا احتمال اشتباه وجود ندارد، اما در شمارش آرای دبیران با توجه به اینکه تعداد دبیران زیاد بوده، شمارش آرا دچار مشکل شده است.

در پی اعتراض تعدادی از منتخبان، آرای هیئت‌رئیسه مجلس در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم بازشماری شد. در بازشماری آرای ناظران هم آرای غلام‌رضا نوری‌قزلجه که در شمارش آرا، ۱۳۰ رأی کسب کرده بود، به ۸۹ رأی کاهش یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.