صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس گفت: تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی نقش ویژه‌ای در برگزاری مراسمات مذهبی و اجتماعی در مشهد داشته‌اند و سیاست مدیریت شهری نیز تقویت فعالیت‌های مردمی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس در آیین تجلیل از خادمین «قرار زیارت» گفت: فرهنگ حاکم بر مشهدمقدس؛ فرهنگ رضوی است و واژگان زائر، مجاور و خادم در راستای این گفتمان شکل گرفته است.

وی افزود: فعالان حوزه «قرار زیارت»؛ خادمانی هستند که عاشقانه این «قرار» را شکل داده‌اند؛ بسیاری از خدمات ارائه شده در «قرار زیارت»، در مناطق حاشیه شهر و به شهروندان کم‌توان‌ جسمی و مسن ارائه شده است.

شهردار مشهد گفت: مزیت بزرگ «قرار زیارت»؛ همراهی، همدلی و محبتی است که بین اهالی محله شکل می‌گیرد؛ شاید در بین ما افرادی باشند که اگر این طرح نبود با اینکه در مشهد ساکن هستند به دلیل ناتوانی و سختی‌های مسیر تشرف برایشان مقدور نبود.

وی افزود: از سیاست‌های مهم مدیریت شهری در این دوره؛ «مردم‌محوری» با محوریت مساجد سطح شهر است؛ مسجدمحوری ریشه اصلی انقلاب اسلامی است و این رویکرد همچنان در سیاست‌های فرهنگی مدیریت شهری؛ ساری و جاری است.

قلندرشریف گفت: تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی نقش ویژه‌ای در برگزاری مراسمات مذهبی و اجتماعی در مشهد داشته‌اند و سیاست مدیریت شهری نیز تقویت فعالیت‌های مردمی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.