۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توضیحات شهردار مشهدمقدس در جلسه علنی شورای شهر مشهد درخصوص سیلاب اخیر

  • کد خبر: ۲۳۲۹۰۴
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
توضیحات شهردار مشهدمقدس در جلسه علنی شورای شهر مشهد درخصوص سیلاب اخیر
شهردار مشهد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، درخصوص وقوع سیلاب اخیر توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف امروز، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، در صدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در پاسخ به سؤال حجت الاسلام منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی شورای شهر در خصوص حادثه سیلاب اخیر در مشهد، اظهار کرد: حادثه‌ای اتفاق افتاد و بارانی بارید که براساس نظر رسمی سازمان هواشناسی در جلسه ستاد مدیریت‌بحران استان در حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور دوره بازگشت آن ۲۰۰ساله بود.

وی افزود: هشدار صادر‌شده، هشدار نارنجی بود؛ در حالی که برای بارندگی‌های با دوره بازگشت ۲۰۰ساله باید هشدار قرمز صادر می‌شد. در روز ۲۶ اردیبهشت، بارندگی ۴۰دقیقه‌ای ۳۸.۵ میلی‌متری، بیش از دوره بازگشت ۲۰۰ساله بود و در روز ۲۹ اردیبهشت نیز ۲۲ میلی‌متر بارندگی در ۱۵ دقیقه اتفاق افتاد. براساس قانون مدیریت‌بحران کشور، مدیریت‌بحران شهر به‌عهده فرماندار است و در شرایط اضطراری، شهردار و بخشدار نیز باید در ستاد بحران حضور پیدا کنند. دستوراتی که صادر می‌شود نیز به ریاست فرماندار در ستاد بحران است.

قلندرشریف بیان کرد: براساس قانون، سازوکار‌های لازم جهت کنترل آب‌های سطحی و سیلاب‌ها باید توسط آب‌منطقه‌ای انجام شود که شهرداری به‌منظور کمک به آب‌منطقه‌ای اقدام به بدنه‌سازی و بهسازی تمام مسیل‌های داخل شهر کرده است. در قانون، کل مسیل‌ها و کال‌ها در اختیار آب‌منطقه‌ای است. ما در این زمینه اقداماتی را قبل از وقوع سیل و هرساله انجام می‌دهیم. از سالیان گذشته با عقد قرارداد با مشاوران ذی‌صلاح اقداماتی انجام شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: ما در مشهد ۱۹۱ کیلومتر مسیل داریم که ۱۵۰ کیلومتر با منابع شهرداری بدنه‌سازی و بهسازی شده است. ۱۴ کیلومتر در محدوده شهر بوده و در اختیار شهرداری نیست. ۲۷ کیلومتر از مسیل‌ها نیز هنوز بدنه‌سازی نشده است. براساس ضوابط، مسیل‌های شهری باید برای دوره بازگشت ۵۰ساله طراحی و اجرا شده و جداول مدت و شدت بارش نیز تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر، غیر از دو نقطه شهر که بحران داشتیم، در هیچ نقطه دیگری بحران نداشتیم و تنها شاهد آب‌گرفتگی بودیم. معاونت خدمات شهری از آغاز فصل بارش‌ها اقدامات مختلفی را انجام داده و حوزه معاونت و محیط زیست و خدمات شهری نیز برای سیلاب اردیبهشت ماه اقدامات زیادی انجام داده است. ما حتی به حوزه فرهنگی جهت کنترل زیر پل‌ها و زیرگذر‌ها نیز وظایفی را محول کردیم که بیش از ۵۰ نفر بی‌خانمان یا کارتن‌خواب جمع‌آوری و به خانه سبز منتقل شدند.

قلندرشریف گفت: ما در ۲۶ اردیبهشت‌ماه در تمام مراحل تنها بودیم، اما مدیریت کردیم. در ۲۹ اردیبهشت‌ماه نیز همان حادثه و بدتر رخ داد، اما زودتر مدیریت شد؛ زیرا همه دستگاه‌ها کمک کردند. در ۲۶ اردیبهشت میدان انقلاب ظرف ۱۴، ۱۵ ساعت و در مرحله دوم ظرف ۶، ۷ ساعت جمع شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->