صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص توزیع مقدماتی شرکت‌های سرویس مدارس در نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و تبادکان توضیحاتی ارائه کرد.

مرتضی چایچی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، درخصوص مشکلات سرویس مدرسه، اظهار کرد: توزیع مقدماتی شرکت‌های سرویس مدارس در نواحی هفتگانه آموزش‌وپرورش مشهد و تبادکان انجام شده است و منتظر آمار برای تخصیص مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اولین سال اجرای سرویس مدارس با آئین نامه جدید است، می‌گوید: بسیاری از اولیا به دلیل عدم اطلاع یا مشخص نشدن مدرسه فرزند خود یا محل سکونت شان امکان ثبت درخواست در سامانه سپند را نداشته‌اند و آمار فعلی ثبت‌نام شدگان در سامانه سپند حاکی از این است که فقط حدود ۵۰ درصد والدین تا به امروز موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه می‌دهد: سازمان تاکسیرانی با انجام مکاتباتی از اداره کل آموزش‌وپرورش تقاضای اعلام لیست مدارس را داشته که تا‌کنون آماری دریافت نشده است همین امر اجرای این مرحله را تاکنون با تاخیر حدود ۱۰ روزه مواجه کرده است. در سال‌های پاندمی کرونا به دلیل برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، ناوگان سرویس مدارس به صورت کامل پراکنده شد و رانندگان این بخش جذب سرویس‌های موازی مثل اسنپ، تپسی و سرویس ادارت شدند طبیعی است که بازسازی مجدد ناوگان مشمول زمان شود به همین دلیل در سال ۱۴۰۰ با ۷۰ درصد کمبود، در سال ۱۴۰۱ با حدود ۳۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ با کمبود حدود ۱۰درصدی خودرو مواجه بودیم.

چایچی با اشاره به اینکه تاخیر در توزیع شرکت‌ها در سال گذشته نیز در مواجه با کمبود ناوگان بی تاثیر نبوده است، تصریح می‌کند: کارشناسی کرایه سرویس مدارس (بهای خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی) صورت گرفته و لایحه مربوطه تقدیم شورای شهر مشهد شده است که به‌زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی می‌افزاید: تا این تاریخ تعداد ۳۶ هزار و ۶۹ نفر از والدین در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ۳۳ هزار و ۸۴۷ دانش‌آموز نیز به عنوان متقاضی سرویس در سامانه ثبت شده است این تعداد بر اساس آمار سال‌های گذشته حدود ۵۰ درصد تقاضاست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.