صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در نشست ادبی شمس کتابخانه آستان قدس رضوی، کتاب «نی بی‌صدا» معرفی و بررسی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نشست ادبی «شمس» با محوریت معرفی و بررسی کتاب «نی بی‌صدا»، زندگی‌نامه داستانی شهید محمدجواد قربانی به قلم زهرا سلحشور، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 این نشست به‌عنوان سومین نشست ادبی شمس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۳، با حضور جمعی از کارشناسان این سازمان، خانواده شهدا و اهل قلم، پنجشنبه، ۲۹ شهریورماه، در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی حرم مطهر حضرت رضا (ع) برپا شد.

محمد خسروی‌راد، نویسنده فعال حوزه دفاع مقدس، ضمن بیان مطالبی در خصوص کتاب نی بی‌صدا، گفت: جلسات ادبی شمس، فرصتی برای هم‌افزایی و بیان نظرات مختلف است و جنبه نقد فنی در این جلسات پررنگ نیست.

کارشناس این نشست تصریح کرد: تجربه‌ای با محوریت ثبت تاریخ شفاهی و روایت قصه بر اساس یک داستان واقعی، در کشور ما تقریباً پس از انقلاب اسلامی به‌صورت جدی کسب شده است.

خسروی‌راد افزود: این حوزه، قبل از انقلاب اسلامی، مخاطب عام نداشته است؛ در واقع یک نخست وزیر یا یک صدراعظم، زندگی خود یا برهه‌ای از تاریخ را می‌نوشته که این آثار نیز توسط اقشار خاصی از جامعه مورد بررسی و خوانش قرار می‌گرفته است.

خوانش قسمت‌هایی از کتاب «نی بی‌صدا» توسط تنی چند از حاضران، از دیگر بخش‌های این نشست ادبی شمس بود. همچنین هم‌زمان با برگزاری این برنامه، تابلوی تمثال شهید محمدجواد قربانی‌ توسط حدیثه اکرامی، هنرمند نوجوان، در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی کشیده شد. این تابلو در پایان نشست، توسط خسروی‌راد به خانواده شهید اهدا شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.