صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دستور کار این وزارتخانه است و سال تحصیلی گذشته حدود ۳۴ هزار نفر شناسایی و جذب شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یک اقدام ملی است، اظهار کرد: برای تحقق آن باید سایر سازمان‌ها مانند ثبت احوال و بهزیستی نیز در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: بر اساس آمار، سال تحصیلی گذشته ۲۱۶ هزار نفر از دانش‌آموزان ثبت نام نکردند که ۱۶۴ هزار نفر بازمانده از تحصیل بودند. امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی انجام شده و البته با هم‌افزایی میان دستگاه‌های مرتبط، جذب بازماندگان از تحصیل شتاب بیشتری پیدا کند.

حکیم‌زاده بیان کرد: با توجه به ثبت نام‌هایی انجام شده در سال تحصیلی جاری، می‌کوشیم تا در اولین زمان ممکن بازماندگان احتمالی رصد و شناسایی شوند تا با همکاری استان‌ها برنامه جذب حداکثری این دانش آموزان در دستورکار قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز در حدود ۶۴ هزار مدرسه ابتدایی کشور تحصیل می‌کنند که از مدارس تک‌نفره و کمتر از ۱۰ نفره در روستا‌ها و مناطق عشایری تا مدارس پرجمعیت شهر‌ها را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ما این دانش‌آموزان مدارس شهری و مدارس عشایری و روستایی همه به عنوان یک سرمایه، ارزشمند است و اگر یکم مهرماه آیین آغاز سال تحصیلی دیگر مدارس به طور رسمی برگزار می‌شود، دوم مهرماه را بر مدارس عشایری تمرکز کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.