اهمیت تصویربرداری در کاشت ایمپلنت جزئیات جدید از انفجار معدن طبس تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان صندوق فولاد واریز شد (۷ مهر ۱۴۰۳) همه ظرفیت‌های قانونی را برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار خواهیم آورد جا‌های دیدنی کندی در کشور سریلانکا افراد بالغ، فشار خون خود را حداقل سالی یک بار بررسی کنند ۲۴۰ مدرسه عشایری در خراسان رضوی میزبان دانش‌آموزان هستند هاری، یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است | مرگ ۱۳ نفر بر اثر هاری، از ابتدای سال تاکنون (۷ مهر ۱۴۰۳) ۴۰ دستگاه لیزر مظنون به قاچاق در مشهد کشف و ضبط شد (۷ مهر ۱۴۰۳) تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را زودتر مشخص کنید هشدار فرونشست زمین در مشهد و کرمان علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟ آغاز ثبت‌نام مرحله ششم کاروان‌های عمره مفرده خراسان رضوی از امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) برگزاری پویش غربالگری سلامت سالمندان در مشهد خارج‌کردن یک توده دوکیلوگرمی از پای بیماری در گناباد (۷ مهر ۱۴۰۳) طوفان در آمریکا ۴۴ قربانی گرفت (۷ مهر ۱۴۰۳) واژگونی مینی‌بوس در ورامین ۲ کشته و ۲۵ مجروح بر جای گذاشت (۷ مهر ۱۴۰۳) دادگستری خراسان رضوی: اولویت دستگاه قضایی تسهیل و تسریع در انجام امور مراجعان است اختلال پردازش حسی، از جمله مشکلات کودکان با سابقه تولد زودرس اوضاع بحرانی آزمایشگاه‌های پزشکی | کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، مشکل اساسی آزمایشگاه‌ها پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد در روز چهارشنبه، به ۳۱ درجه خواهد رسید محموله یک تنی مواد مخدر در مرز سیستان و بلوچستان کشف شد (۷ مهر ۱۴۰۳) وعده وزیر آموزش‌وپرورش برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه
سرخط خبرها

همه ظرفیت‌های قانونی را برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار خواهیم آورد

  • کد خبر: ۲۹۱۰۸۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
همه ظرفیت‌های قانونی را برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پای کار خواهیم آورد
به گفته وزیر آموزش و پرورش، قرار است از همه ظرفیت های قانونی برای بازگشت به تحصیل دانش آموزان بازمانده از این مسیر در وزارت آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با کارکنان معاونت ابتدایی آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد با اشاره به اینکه باید شاهد هدف‌گذاری دقیق و نقطه‌ای از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب باشیم، گفت: برای انجام این مهم باید نقشه راهی ترسیم شود، زیرا یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های آموزش و پرورش در حوزه آموزش ابتدایی خلاصه می‌شود.

وی افزود: در دوره ابتدایی دانش آموز به سطحی از مهارت‌های لازم برای یک زندگی خوب و مطلوب در جامعه نیازمند هستند و در دوره متوسطه باید به دنبال آموزش تخصصی آنها باشیم، این بدین معناست که دوره آموزش ابتدایی، بنیادی‌ترین و موثرترین دوره تحصیلی در نظام آموزشی هر کشوری محسوب می‌شود؛ زیرا تمام چالش‌هایی که در دوره متوسطه با آن مواجه می‌شویم ناشی از غفلت به دوران ابتدایی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در دوره ابتدایی هویت و شخصیت دانش آموز شکل می‌گیرد ادامه داد: ما مکلفیم در این دوره به مباحث هویتی و شخصیتی دانش آموزان توجه داشته باشیم در عین حال استعداد‌های دانش آموزان را در این پایه نیز شناسایی کنیم، زیرا با انجام این کار؛ مسیر هدایت شغلی و تحصیلی نیز مشخص خواهد شد.

کاظمی گفت: بنابراین ضرورت دارد در این حوزه؛ هرآنچه سرمایه مورد نیاز است؛ پای کار آورده شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ معلم پایه ابتدایی باید از بالاترین انگیزه، تخصص، تعهد و مزایا برخودار باشد.

وی بر توجه ویژه به دانش آموزان عشایر تاکید کرد و افزود: توجه به دانش آموزان عشایر؛ بارزترین و عینی‌ترین مصادیق عدالت آموزشی محسوب می‌شود و توسعه این بخش نشان دهنده توجه به عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش به جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره و بیان کرد: اولین گام برای تربیت، حضور در مدرسه است و هیچ خدمتی از این بالاتر نیست، زیرا دانش آموزی که از چرخه باز می‌ماند و وارد چرخه آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد که دانش آموزان بازمانده از تحصیلی در مقطع ابتدایی باید به صفر برسد.

کاظمی ادامه داد: باید برای انجام این ماموریت مهم؛ برنامه عملیاتی و اجرایی دقیق داشته باشیم.

وزیر آموز ش و پرورش مهمترین راهبرد معاونت ابتدایی را جذب و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانست.

وزیر آموزش و پرورش به سه شاخص، عدالت، کیفیت و هویت اشاره کرد وگفت: عدالت در پوشش صدرصدی و برخورداری از امکانات آموزشی و نصیب برابر آموزشی خلاصه می‌شود. ارتقای کیفیت نیز به مولفه‌هایی، چون معلم توانمند و با انگیزه، آموزش منطقه‌ای واستانی و ثبات مدیران و... تاکید دارد. درخصوص هویت نیز باید روی مولفه‌های فرهنگی، انگیزشی و پر جاذبه کار کرد.

کاظمی بر تهیه اطلس ابتدایی جهت شناسایی نقاط ضعیف و کم‌برخودار آموزشی نیز تاکید کرد.

وی به تدوین لایحه‌ای جهت الزام بازگردانندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی اشاره کرد و افزود: با تمام توان پای این کار هستیم و از هر مسیری که امکان داشته باشد جهت بازگرداندن دانش آموزان تلاش خواهیم کرد و همه ظرفیت‌های قانونی را پای کار خواهیم آورد.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموز ش و پرورش نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی در خصوص برنامه‌ها و بازگشایی مدارس بیان کرد: در مهر جاری، بیش از ۹ میلیون ۱۳۴ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام کردند که از این میان، یک میلیون ۴۰۰ هزار دانش آموز پایه اولی بودند.

وی با اشاره به اینکه برای نظام آموزش و پرورش، آموزش هر کودک در هر نقطه از ایران مهم است، بیان کرد: برای معاونت ابتدایی این یک ماموریت اصلی محسوب می‌شود که حتی یک دانش آموز هم از آموزش محروم نشود.

حکیم زاده با اشاره به هم‌افزایی با دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش برای رفع بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که هیچ کودکی از تحصیل بازنماند و با هماهنگی و هم‌افزایی با دستگاه‌های مداخله‌گر در این مسیر گام‌های اساسی بر خواهیم داشت.

وی به سه راهبرد عدالت، کیفیت و هویت که از برنامه‌های اصلی این معاونت است، اشاره کرد و گفت: فقر یادگیری شامل کودکانی است که وارد مدرسه می‌شوند ولی فهم کاملی از آموزش ندارند و طبق آمار‌های جهانی نیز در بسیاری از کشور‌های دنیا این ضعف وجود دارد بنابراین یکی از ماموریت‌های اصلی ما تمرکز بررفع فقر یادگیری خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->