صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اولین نوبت از دریافت واکسن‌های آنفلوانزا از سوی سازمان غذاودارو، ۸۰ هزار دُز واکسن در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه‌وقت و شبانه‌روزی توزیع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده اظهار کرد: میزان توزیع این واکسن‌ها به هر داروخانه روزانه و نیمه‌وقت ۵۰ دُز و به هر داروخانه شبانه‌روزی ۱۰۰ دُز بوده است و برنامه بعدی هم جهت توزیع نوبت دوم واکسن‌های آنفلوانزا به داروخانه‌های روزانه، نیمه‌وقت و شبانه‌روزی در نیمه اول مهر ماه خواهد بود.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در نوبت دوم توزیع واکسن‌های آنفلوانزا به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دُز از این نوع واکسن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت توزیع در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه وقت و شبانه‌روزی و عرضه به مردم قرار می‌گیرد.

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: از مجموع واکسن‌های تحویل داده شده به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۰ درصد آنها در اختیار داروخانه‌های مشهد و ۳۰ درصد دیگر هم در اختیار داروخانه‌های شهر‌های فریمان، سرخس، درگز، گلبهار، چناران، قوچان، باخرز، تایباد، خواف، رشتخوار، کوهسرخ، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و طرقبه‌شاندیز که در زیر مجموعه این دانشگاه هستند قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان واکسن‌های توزیع شده در میان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ۶.۵ درصد آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته تا که در میان داروخانه‌های روزانه، نیمه وقت و شبانه‌روزی شهر مشهد و ۱۵ شهر دیگر استان که در حوزه تحت پوشش این دانشگاه هستند توزیع شود.

منبع: وب‌دا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.