صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی شرکت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان در جریان سفر به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌های آمریکایی حاضر شد و اظهار کرد: دیدگاه ما درباره کشورمان و منطقه و دنیا، دیدگاه شفاف و روشنی است.

وی افزود: من پس از این‌که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدم، تمام شعار و بحثمان این بود که در کشور باید یک وحدت و انسجام کاملی ایجاد شود. چون اختلافاتی که در کشور داشتیم و فعلاً هم تا حدودی یک سری جریاناتی این اختلافات را دامن می‌زنند، اول باید حلش کنیم.



پزشکیان تاکید کرد: ایران متعلق به همه ایرانیان است و وابسته به یک دسته، قوم، جناح یا جنسیت نیست. به خاطر همین شعار‌ها بود که مردم اقبال کردند، آمدند و رأی دادند و نهایتاً باوجود اینکه ما وابسته به هیچ جناح، دسته و گروهی نبودیم، رأی مردم ما را در این جایگاه قرار داد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: مسئله دوم این بود که ما در داخل کشور باید وحدت و انسجام داشته باشیم و در خارج، تعامل سازنده و درستی را باید ایجاد کنیم و اولویت ما در این زمینه، اول همسایگان خودمان بود که بتوانیم با آنان یک چارچوب مشخصی را درباره حفظ حدود و حریم و امنیت یکدیگر را با هم تفاهم کنیم.

وی ادامه داد: بنشینیم با همسایگان تفاهم کنیم تا ارتباطات خودمان را منطقی سازیم و بکوشیم از هر اقدامی که امنیت داخلی هر کشوری را خدشه‌دار کند جلوگیری کنیم. با دنیا چنین رابطه‌ای خواهیم داشت و دلمان می‌خواهد با همه کشور‌های دنیا یک رابطه سالم و برابر داشته باشیم و صلح و امنیت در منطقه و دنیا جای جنگ و خونریزی را بگیرد.

پزشکیان افزود: باید بتوانیم جهانی را بسازیم که در آن، انسان‌ها در فرصت کوتاهی که دارند، به‌جای کشتن یکدیگر و جنگ و خونریزی، به هم کمک کنند و رفاه و امنیت را برای همه مردم در تمام دنیا ایجاد کنند.

رئیس‌جمهوری یادآور شد: این نگاه کلی ما بود. براساس همان مردم به ما رأی دادند. در کشور خودمان الان می‌بینم که این وحدت و انسجام را به‌دور از اینکه چه جناح، دسته، قومیت و جنسیتی دارند در مدیریت و تصمیم‌گیری و سیاست‌ها از آنان استفاده کنیم.



پزشکیان تصریح کرد: ما باور داریم اگر در کشور خودمان براساس عدالت و حق و حقوقی که باید بین همه انسان‌ها جاری و ساری باشد، عمل کنیم. می‌توانیم کشور خودمان را درست کنیم.

وی گفت: به دنیا هم اگر به خصوص آن کشور‌هایی که الان از ما چهره‌ای نامناسب برای خودشان ترسیم کردند، باید گفت ما کشوری با تمدن چندین هزارساله‌ایم و واقعیت کشور ما آن چیزی نیست که در رسانه‌ها یا از زبان برخی سیاستمداران به گوش مردم جهان می‌رسد.

پزشکیان گفت: ما آماده‌ایم که با صلح و امنیت زندگی کنیم و به هیچ وجه به‌دنبال ناآرامی یا برهم زدن جایگاه مردم نیستیم و به همین دلیل اینجا آمده‌ایم تا پیام خود را به گوش همه مردم جهان برسانیم.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این کلّیت نگاه ما، باور و اعتقاد ماست و بر همین اساس و باور تلاش می‌کنیم که هماهنگی درونی و بیرونی را تا جایی که از دستمان برمی‌آید، اجرا کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.