صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی از نظارت گسترده و ساماندهی واحدهای اقامتی در استان در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ۲۹۰۰ واحد اقامتی غیرمجاز در خراسان رضوی برخورد صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود مادرشاهیان امروز در نشست خبری هفته گردشگری خراسان رضوی که در هتل پردیسان برگزار شد اظهار داشت: بیش از ۱۱ هزار بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری در سطح استان صورت گرفته است. این بازدید‌ها شامل استقرار پایگاه‌های نظارتی در نقاط مختلف شهر مشهد بوده که به‌منظور خدمت‌رسانی به زائرین و گردشگران اجرا شده است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های شبانه‌روزی در ایام پرتردد مانند ایام صفر و تعطیلات مذهبی، به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند.

بیش از ۵۰۰ بازرس و همگرایی با نهاد‌های نظارتی

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه به منظور ارتقا کیفیت نظارت بر واحد‌های اقامتی و جلوگیری از تخلفات، بیش از ۵۰۰ بازرس جذب و آموزش دیده‌اند، گفت: همکاری و همگرایی بین ۱۴ دستگاه نظارتی و حضور بازرسان سیار در کنار دستگاه‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، به مقابله با تخلفات و بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی از گردشگران کمک شایانی کرده است.

مادرشاهیان اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تخلف در واحد‌های غیرمجاز شناسایی شده و با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با تعزیرات حکومتی، این تخلفات در کمترین زمان ممکن رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های جامعه هتلداران خراسان رضوی، شناسایی و ساماندهی ۲۹۶۹ واحد اقامتی غیرمجاز بوده است، در طول این مدت، موفق به صدور ۱۶۰۰ پروانه بهره‌برداری برای این واحد‌ها شده‌ایم که گام بزرگی در جهت قانونمندی فعالیت‌های اقامتی در استان است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی از اجرای دستور مدیرکل میراث فرهنگی استان برای صدور پروانه‌های جدید خبر داد و این اقدام را یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ساماندهی واحد‌های اقامتی در مشهد دانست.

نظارت ویژه بر بهداشت مواد غذایی در هتل‌ها

مادر شاهیان با اشاره به نگرانی‌ها پیرامون کیفیت مواد غذایی در واحد‌های اقامتی، از اجرای طرح ویژه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در هتل‌ها و رستوران‌های مشهد، گفت: در این طرح، با همکاری سازمان دامپزشکی، نظارت دقیقی بر سردخانه‌های هتل‌ها و رستوران‌ها انجام شد تا از سلامت گوشت و مواد پروتئینی اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: این اقدام در سال ۱۴۰۲ اجرا شده و تمامی مراحل خرید، بسته‌بندی و مصرف گوشت و مواد خام دامی تحت نظارت دقیق بوده تا از وقوع مسمومیت یا مشکلات بهداشتی برای زائران و گردشگران جلوگیری شود.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی با تأکید بر کنترل دقیق قیمت‌ها در واحد‌های اقامتی، خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در هتل‌ها و واحد‌های اقامتی استان اعمال نشده است؛ و تخلفات عمدتاً مربوط به واحد‌های غیرمجاز بوده که با توجه به نظارت‌های دقیق، توانسته‌ایم ۹۹ درصد از این واحد‌ها را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

مادرشاهیان همچنین از تلاش‌های جامعه هتلداران برای بازگشایی واحد‌های اقامتی تعطیل خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، توانسته‌ایم ۳۵ واحد‌های تعطیل را به چرخه اسکان برگردانیم و مشکلات آنها را حل کنیم و حدود ۳۰۰ نفر اشتغال زایی داشتند.

ساماندهی نیرو‌های خدماتی و افزایش تعاملات با نهاد‌ها

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با تقدیر از همکاری نهاد‌های مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، اداره کل میراث فرهنگی و دیگر نهاد‌های مرتبط، بر ضرورت تعامل و هماهنگی بیشتر برای بهبود وضعیت گردشگری استان تأکید کرد.

وی گفت: این همکاری‌ها به کاهش تخلفات و ارتقای کیفیت خدمات در واحد‌های اقامتی کمک کرده و باعث شده است که نارضایتی زائران و گردشگران به حداقل برسد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی از ایجاد سامانه تلفنی ۳۷-۰۴۵ برای دریافت شکایات گردشگران خبر داد و گفت: "این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی فعال بوده و در طول ایام پرتردد، هرگونه شکایت یا مشکل گردشگران به‌سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مادرشاهیان در با تأکید بر ادامه روند نظارت و ساماندهی واحد‌های اقامتی، از برنامه‌ریزی برای بهبود هر چه بیشتر خدمات در هتل‌ها و واحد‌های گردشگری خبر داد و افزود: جامعه هتلداران خراسان رضوی همواره در تلاش است تا با همکاری نهاد‌های مرتبط، خدمات باکیفیت و استانداردی را به زائران و گردشگران ارائه دهد و شهر مشهد را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور معرفی کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.