صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال، ۴۸۴ عضو و بافت از ۹۹ بیمار مرگ مغزی در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه پیوند شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم خالقی امروز (۳ مهر ۱۴۰۳) افزود: از این تعداد اهدای عضو، ۶۶ مورد پیوند کلیه، ۴۶ مورد پیوند کبد، ۱۵۷ مورد پیوند قرنیه، ۱۶۲ مورد پیوند پوست، ۹ مورد پیوند قلب و یک مورد پیوند کلیه و کبد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد اهدای عضو، سه مورد قلب، ۲۰ مورد کلیه و ۲۰ مورد کبد به سایر مراکز پیوند عضو در کشور ارسال شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درحال‌حاضر، عمل‌های پیوند کلیه و کبد به صورت متمرکز در بیمارستان منتصریه، پوست و قلب در بیمارستان امام‌رضا(ع) و قرنیه در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) انجام می‌شوند.

خالقی افزود: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بیشترین میزان اهدا و پیوند عضو و شناسایی بیماران مرگ مغزی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است و اکنون به عنوان سومین مرکز برتر اهدای عضو پس از تهران و شیراز به شمار می‌رود.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد و از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.