صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تئاتر «سینگل» با نویسندگی و کارگردانی «مهدی ضیاءچمنی» تنها نماینده ایران در یست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر آنکارا است.

به گزارش «شهرآرانیوز» تئاتر «سینگل» با نویسندگی و کارگردانی «مهدی ضیاءچمنی» و تهیه‌کنندگی «مسعود حکم‌آبادی» که به بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر آنکارا راه یافته است، تنها نماینده ایران در این فستیوال خواهد بود.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر آنکارا از ۲۲نوامبر تا ۳دسامبر ۲۰۲۴  با شعار «هنر برای یک دنیای قابل زندگی» و توسط بنیاد تحقیقات اجتماعی، فرهنگ و هنر ترکیه برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر آنکارا همه‌ساله با حضور همه اقشار تئاتری شامل گروه‌های دانشگاهی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تئاتر شهری و همچنین کمپانی‌های معتبر تئاتری از بسیاری از کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

ترویج هنر تئاتر، حمایت و ایجاد انگیزه در گروه‌های تئاتر خصوصی و افزایش کیفیت تولید در تئاتر با برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تقویت پیوند جامعه و تئاتر از اهدافی است که برگزارکنندگان برای این جشنواره تعریف کرده‌اند.

«سینگل» پیش از این یک دوره اجرای موفق در مشهد داشت که با استقبال مردم و منتقدین مواجه شده بود و پس از آن اجراهایش را در «تماشاخانه شهرزاد» تهران دنبال کرد و مجدداً برای ۳شب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه رفت.

این تئاتر پیش از سفر به ترکیه در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر آجوکا در شهر لاهور پاکستان، روی صحنه خواهد رفت و آنکارا، دومین مقصد از حضور بین‌المللی «سینگل» خواهد بود.

در «سینگل»؛ «مجتبی شفیعی» و «مهدی ضیاءچمنی» [امیر غفارمنش]به عنوان بازیگر، «میلاد قنبری» آهنگساز، «پویا غازی» مجری طرح، «محمدرضا شفیعی» مدیرتولید، «علی حسن‌زاده» و «مبینا سمیعی» دستیار کارگردان، «جواد علیخوئیان» طراح گرافیک و «بهار کلاهی» به عنوان طراح گریم حضور دارند.

منبع: تئاترکده

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.