صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند، گفت: هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم و حق تحصیل برای تمام کودکان اعم از دختر و پسر فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ زهرا بهروزآذر با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش و تحصیل به واسطه قانون اساسی، هیچ‌گونه تبعیض قانونی در حوزه تحصیل نداریم، عنوان کرد: حق تحصیل برای تمام کودکان دختر و پسر فراهم است.

وی بیان کرد: آمار خوبی از نظر میزان تحصیل داریم، حدود ۹۸ درصد کودکان باسواد هستند. فاصله سطح تحصیلات در شهر‌ها و روستا‌ها حدود ۱۰ درصد است. دختران به تعداد پسران درس می‌خوانند؛ در دانشگاه‌ها نیز ورودی دختران افزایش پیدا کرده و بیش از ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها دختران هستند.

بهروزآذر با اشاره به اینکه آنچه به عنوان «تبعیض جنسیتی در نظام آموزشی» یاد می‌شود، واقعی نیست و در ایران شاهد آن نیستیم، تصریح کرد: تلاش می‌شود نابرابری‌هایی را که به دلیل عدم دسترسی به آموزش باکیفیت و آموزش رایگان در برخی مناطق محروم و روستا‌های دورافتاده وجود دارد، کاهش دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: برای ورود دختران بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل تلاش می‌کنیم تا از آموزش رایگان و باکیفیت برخوردار شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.