صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو، از تعلیق ۱۱۰ وبسایت متخلف عرضه کننده محصولات سلامت محور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حامد عبدی، با اشاره به نظارت ۸۲ کاربر در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به فعالیت سایت‌ها و سکو‌های اینترنتی در عرضه فراورده‌های سلامت محور، گفت: از ابتدای سال ۱۱۰ وبسایت متخلف در این حوزه تعلیق شده اند.

وی اظهار کرد: اینماد (enamad) سامانه سازمان توسعه تجارت است که به دستگاه‌های متولی صدور مجوز، دسترسی دارند که بتوانند از طریق آن کالا‌های مورد نظارت را رصد کرده و با تخلفات برخورد کنند.

عبدی افزود: دستگاه‌های رگولاتوری مانند سازمان غذا و دارو با استفاده از سامانه اینماد می‌توانند اقلام تحت نظارت خود را که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند را رصد کنند، بر این اساس از ابتدای سال تاکنون تخلف ۷۰۲ وبسایت در حوزه عرضه فراورده‌های سلامت محور شناسایی و ۱۱۰ وبسایت تعلیق شده اند.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت با بیان اینکه تخلفات شناسایی شده در حوزه سلامت بیشتر مربوط به عرضه کالا‌های قاچاق و فاقد مجوز است، عنوان کرد: معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به سامانه اینماد دسترسی دارند و تخلفات حوزه فراورده‌های سلامت محور را رصد و گزارش کرده و درمواردی دامنه اینماد متخلفان مسدود می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.