صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی گفت: بخش عمده‌ای از موقوفات و نذورات آستان قدس رضوی صرف پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا اسماعیل‌زاده، در نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی که سوم و چهارم مهرماه، در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت وقف و نذورات در پیشبرد اهداف آستان قدس رضوی، گفت: ما با تلاش فراوان و مدیریت صحیح توانسته‌ایم منابع مالی بزرگی را جذب کنیم و در عرصه‌های مختلف به کار گیریم.

وی با اشاره به این موضوع که بخش عمده‌ای از این منابع صرف پروژه‌های عام‌المنفعه نظیر ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی شده است، افزود: ما در حوزه موقوفات و نذورات توانسته‌ایم از همکاری و مشارکت افراد و خیرین برجسته در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم. این افراد که در درمان بیماری‌های سرطان و عفونت توانمند بوده‌اند، نقش بسزایی در تأسیس و گسترش این مراکز داشته‌اند.

مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی همچنین درباره اهدای مدال‌های ورزشی به آستان قدس رضوی گفت: در سال‌های اخیر، مدال‌های قهرمانی در سطح المپیک و سایر مسابقات بین‌المللی توسط مدال‌آوران پرتلاش به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شده است.

وی ابراز کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران ما در خانه‌ها و ورزشگاه‌های ساخته‌شده به همت موقوفات، مشغول به تمرین و فعالیت هستند و این نشان از مدیریت صحیح در استفاده از منابع مالی و موقوفات دارد.

اسماعیل‌زاده به انتقادات و شبهاتی که پیرامون مدیریت منابع مالی و موقوفات مطرح می‌شود، پاسخ داد و تأکید کرد: ما با شفافیت کامل علاوه بر امنیت و سلامت منابع مالی، همواره تلاش کرده‌ایم تا در راستای اهداف بلندمدت آستان قدس رضوی گام برداریم و تمام اقدامات ما با نظارت دقیق و مستمر صورت‌ گرفته است.

وی در پایان گفت: هدف ما ارائه خدمات بهتر به جامعه و تحقق آرمان‌های واقفان و ناذرانی است که وجوه و منابع خود را در اختیار ما قرار داده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.