دروغگو‌ها طعم ایمان را نمی‌چشند مروری بر ویژ‌گی‌های دوستی در کلام امام رضا(ع) | رفاقتی برای دنیا و آخرت اختصاص بخش عمده‌ای از موقوفات آستان قدس به پروژه‌های عام‌المنفعه تجمع بزرگ حوزویان خراسان در حمایت از جبهه مقاومت و اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر قدس نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خطبای مشهد: وعاظ با مطالعه عمیق و مخاطب‌‏شناسى منبر‌ها را پرجاذبه کنند برپایی محفل روایتگری دوران دفاع مقدس در حرم امام‌رضا(ع) گردان نانوا‌ها فرهنگ عاشورا؛ پیشران دفاع از ایران یک داغ تا ابد تازه | نخستین شهید ارمنی چه کسی بود؟ کمال عشق و دلدادگی | روایتی از تنها شهید اروپایی دفاع مقدس بررسی کارکرد‌های فردی و اجتماعی انفاق | کلید آرامش، ضامن امنیت مدیریت جهادی دفاع مقدس، الگویی برای جامعه امروز هم‌دست با شیطان! یک عصر معمولی یک جای غیرمعمولی اکسیر یاد خدا نماز، بیمه دنیا و آخرت | در باب عواقب ترک نماز دکلمه‌خوانی دختران نوجوان رضوی در وصف پیامبر رحمت (ص) در حرم امام رضا (ع) ماجرای حضور محرمانه مسعود پزشکیان در عملیات‌های دفاع مقدس
سرخط خبرها

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۲۹۰۴۹۹
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی برگزار شد
به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی با حضور مهمانانی از ۱۰ کشور جهان در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این همایش که سوم مهر، در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور بیش از ۸۰ واقف و ناذر داخلی و خارجی و فعالان این حوزه برگزار شد، به اهداف این همایش اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری گفت: این همایش در راستای اکرام واقفان و ناذران، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط دائم واقفان و ناذران، اجتماعی‌سازی وقف و نذر و شناساندن ظرفیت‌های آن در آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش دوروزه، واقفانی از کشور‌های ایتالیا، آفریقای جنوبی، افغانستان، هند، پاکستان، انگلیس، استرالیا، بحرین، عراق، کویت، سوئد و آمریکا حضور داشتند و یکی از برنامه‌های محوری این اجلاسیه بازدید از پروژه‌های رواق امیرالمومنین(ع) و زیرسطحی شیخ حر عاملی و همچنین آشنایی با فعالیت‌های دیگر آستان قدس رضوی بود.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه واقفان و ناذران نقش بی‌بدیلی در احیا و ایجاد بستر‌هایی برای تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند، گفت: ما بر این باور هستیم که سنت حسنه تمدن‌ساز وقف و نذر که پیوندی با اخلاق اسلامی و احکام و فقه دارد، می‌تواند بسترساز تمدن نوین اسلامی باشد.

وی یادآور شد، تعدادی از این ناذران و واقفان در حین برگزاری این اجلاسیه، موقوفاتی را به آستان قدس رضوی اهدا کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به مسکوکات، نسخ خطی و مجموعه ارزشمند تمبر اشاره کرد.

به گفته حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، امروز قالب‌های جدیدی در حوزه وقف و نذر تعریف شده است و زمینه مناسبی را برای واقفان و ناذران فراهم آورده تا در حوزه‌های مختلف اقدام به وقف و نذر کرده و متناسب با نیاز‌های روز جامعه به این کار خداپسندانه مبادرت ورزند.

وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد موقوفاتی جهان و مرکزی برای تبلیغ معارف قرآن و سنت حمایت از نیازمندان و زائران امام‌رضا(ع) در حوزه‌های مختلف از جمله وقف و نذر به ویژه برای زائران، سلامت و درمان فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام‎والمسلمین کاظم راشدیزدی نیز در این مراسم، وقف را ارائه خدمت مستمر و مقدس معنا کرد و گفت: علمای اخلاق واژه انسانیت را در توجه به هم‌نوع و کمک و یاری‌رساندن به او معرفی می‌کنند؛ زیرا بی‌تفاوتی انسان را از دایره دین خارج می‌کند.

وی تصریح کرد: ما نباید نسبت به مسائل فلسطین و غزه و ظلمی که به مردم این منظقه می‌شود، بی‌توجه باشیم. رژیم اشغالگر و ظالم اسرائیل بویی از انسانیت نبرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایثار از علائم مشخصه انسان کامل است و همه ما انسان‌ها رفتنی هستیم. هر کس می‌خواهند نامش ماندگار باشد، باید سوار بر مرکب وقف شود.

گفتنی است این همایش دوروزه سوم و چهارم مهرماه، در قالب سه پنل تخصصی همراه با بازدید‌هایی از پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های بیمارستان رضوی تدارک دیده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->