صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در بهار و تابستان ۱۴۰۳، شهروندان این کلانشهر ۱۶ روز هوای «پاک» تنفس کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۶ روز بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پذیرا با بیان اینکه کیفیت هوای پاک در مشهد روند افزایشی داشته است، اظهار کرد: در نیمه اول امسال، ۱۴۷ روز نیز کیفیت هوا روی شاخص «قابل قبول» قرار داشت که این عدد در مدت مشابه پارسال، ۱۴۰ روز بود.

وی افزود: تعداد روز‌های «هوا با شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس» نیز در نیمه نخست سال جاری، ۲۲ روز است که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۳۵ روز بود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: در این بازه زمانی، یک روز نیز کیفیت هوا روی شاخص «ناسالم برای همه» قرار گرفت، اما در مدت مشابه پارسال، شهروندان دو روز را با این شاخص تنفس کردند.

پذیرا افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون، هیچ روزی هوا در شرایط «بسیار ناسالم» قرار نگرفته است، اما پارسال، دو روز شاخص کیفیت هوا در این وضعیت قرار داشت.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: امسال تعداد روز‌های هوای پاک افزایش چشمگیری دارد و تعداد روز‌های ناسالم نیز کاهش یافته است که شرایط جوی و افزایش بارندگی به خصوص در فصل بهار عامل اصلی کاهش آلاینده‌هاست.

روند کنونی آلودگی هوای کلانشهر مشهد که به طور معمول ۷۰ درصد آن ناشی از فعالیت ناوگان حمل‌ونقل است، ظرف سال‌های اخیر به علت تداوم پدیده خشک‌سالی همراه با افزایش حجم گردوغبار و پایداری وضعیت جوی، باسرعت رو به تشدید است.

منبع: ایرنا

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.