صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال ۲۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات پاییزه مانند جو و گندم خواهد رفت.

محمد میری دیسفانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: درراستای توسعه کشت پاییزه و تولید محصولات زراعی مزیت دار در سال زراعی جاری، برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا در سال زراعی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ این سطح کشت محقق شود.

وی بیان کرد: تامین و تدارک کود‌های شیمیایی مورد نیاز برای کشت این سطح اراضی شامل انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه ویژه کشت پاییزه تدارک و تامین شده و به مرور در حال حمل است.

وی بیان کرد: ۲۵۵ هزار هکتار کشت پاییزه امسال استان شامل ۱۲۵هزار هکتار گندم، ۱۲۵ هزار هکتارجو و حدود پنج هزار هکتار کلزا است که کشت آبی محسوب می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: کشت پاییزه دیم نیز در سطح ۹۰ هزار هکتار پیش‌بینی شده است که اگر شرایط بارندگی و اقلیمی همکاری کند و محقق شود، امسال شاهد توسعه کشت دیم در استان خواهیم بود.

میری بیان کرد: ۲۵ هزار تن انواع بذر غلات و کلزا مناسب با اقلیم استان تامین شده است بنابراین مشکل تامین در این بخش نیز نداریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.