صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی، در پاسخ ادعای رییس‌جمهوری اوکراین که پیونگ یانگ را همدست روسیه خوانده بود، این سخنان را یک «اتهام سیاسی بی‌اساس» توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل ازهفته نامه نیوزویک، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و معاون مدیرکل بخش تبلیغات و اطلاعات حزب کارگران این کشور، در واکنش به اظهارات ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین، که در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان شده بود، اظهار داشت: اینکه کشور ما را همدست جنگ اوکراین بنامند، جایی که افراد زلنسکی در حال کشتار بی‌گناهان است، یک تحریک سیاسی بی‌پایه و اساس است که هیچ توجیهی ندارد.

وی همچنین افزود: جهان از ترفندهای زلنسکی خسته شده و بهتر است که او برای حفظ صلح جهانی پیش از آنکه دیر شود، از قدرت کناره‌گیری کند.

کیم یو جونگ همچنین کمک هشت میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اوکراین را اشتباهی بزرگ و احمقانه توصیف کرد و گفت: آمریکا و غرب نباید هشدارهای جدی روسیه را نادیده بگیرند. آیا آنها می‌توانند پیامدهای بازی با آتش در برابر یک ابرقدرت هسته‌ای را مدیریت کنند؟

زلنسکی در سخنرانی خود کره شمالی و ایران را متهم کرده بود که با ارسال تسلیحات به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارند، اتهامی که هر دو کشور آن را رد کرده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.