صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شیر پاکتی هم دُم درآورده!

  • کد خبر: ۲۹۲۸۵۰
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
در بسته خبری امروز به برخی خبر‌های دو هفته گذشته می‌پردازیم: فضایی شدن قیمت ملزومات فضانوردی، احتمال کمبود گاز، سررفتن قیمت شیر، سندرم بی قراری انگشت و همچنین یک خبر تیز درباره چاقو.

در بسته خبری امروز به برخی خبر‌های دو هفته گذشته می‌پردازیم: فضایی شدن قیمت ملزومات فضانوردی، احتمال کمبود گاز، سررفتن قیمت شیر، سندرم بی قراری انگشت و همچنین یک خبر تیز درباره چاقو.

تورم داغ و سررفتن شیر​

خبر اول اینکه قانون افزایش قیمت شیر ابلاغ شده است. این یعنی از این به بعد شیر محلی به ما کمتر محل می‌دهد، ماست کم چرب ساده خودش را یک جوری برایمان می‌گیرد که انگار ماست پرچرب همزده است و شیر پاکتی هم برای ما دم درمی آورد. برخی سودجو‌ها شیر‌ها را با آب بندی کامل تحویل مشتری می‌دهند، دهانمان آن یک ذره بوی شیری را که قبلا می‌داد، دیگر نمی‌دهد. 

البته فکر نکنید داریم درباره این مایع سفید، سیاه نمایی می‌کنیم. خیر!  نقاط مثبتی هنوز مانده است. مثلا برای نوزادان شیرخوار همچنان شیر مادرشان رایگان است و حتی اگر خطر پوکی استخوان تهدیدمان کند، خاطرمان جمع است که مغزمان پوک نشده است. راستی یک اتفاق خوب دیگر هم می‌افتد که صادرات غیرنفتی ما که شیر هم جزو آن هاست افزایش می‌یابد که کاهش کلسیم بدنمان هم در مقابل این افزایش اصلا چیز خاصی نیست.

کلیک‌هایی که کلک می‌زنند

خبر دوم هم هشدار معاونت اجتماعی قوه قضائیه درباره پیامک‌های دارای لینک پرداخت وجه است که گفته است تمام آن ها، کلاهبرداری هستند. برای من در این مورد آن قدر پیامک آمده است که «روی پیامک‌های حاوی لینک کلیک نکنید» که اگر تمام این پیامک‌های هشدارآمیز را پاک کنم نیمی از حافظه گوشی ام آزاد می‌شود. احتمالا برای شما هم این پیامک زیاد ارسال شده است، اما گویا هنوز افراد زیادی که سندرم انگشت بی قرار دارند به این مورد توجه ندارند و اتفاقاتی برایشان می‌افتد که دیگر نه تنها انگشتان بی قرار بلکه تمام وجودشان بی قرار می‌شود، چون حسابشان پر از خالی شده است.

یک عده هم معتقدند هنوز کسی از مادر متولد نشده است که بتواند کلاهشان را بردارد. آن‌ها حتی اگر برای فرزندشان دفتر شصت برگ می‌خرند تمام برگ هایش را می‌شمرند تا مبادا پنجاه و نه برگ بوده باشد، اما تا چشمشان به پیامک‌های حاوی این لینک ناشناس می‌افتد به صورت ناخودآگاه رویش کلیک می‌کنند. واقعا نمی‌دانم چرا؟ شاید توقع دارند این لینک ناشناس، با آن‌ها شناس و آشنا دربیاید!

افژایشِ شَددرشَدی

دکتر سعید صفاتیان که کارشناس مبارزه با اعتیاد است گفته است از آنجا که طالبان کاشت تریاک را ممنوع کرده است، بیشتر تریاک‌هایی که به فروش می‌روند، تریاک‌هایی است که در انبار‌های این کشور از زمان قبل از ممنوعیت کشت خشخاش وجود داشته و بنابراین قیمت آن تقریبا دو برابر شده است. این خبر یعنی ما باید از اینکه معتاد نیستیم خوشحال باشیم. معتاد‌ها اگر جنس بی کیفیت بخرند نمی‌توانند به هیچ نهادی شکایت کنند، چون خودشان زیر سؤال می‌روند که اصلا چرا جنس می‌خرند. 

در عوض ما وضعیت بهتری داریم، چون اگر اقلام مصرفی و خوراکی گران شود بلافاصله به نهاد‌های مربوط زنگ می‌زنیم و دوباره قیمتش برمی گردد به قبل و شاید کمتر از قبل. اگر چیپس خریدیم یک مولکول هوا داخلش داشته باشد می‌توانیم اعتراض کنیم تا یک ذره هوا هم داخلش نباشد. اگر جنسی که خریدیم کیفیت لازم را نداشت شکایت می‌کنیم و کیفیتش را به حدی می‌رسانند که کِیف کنیم. اگر ماده غذایی مصرفی ما پالم داشت می‌توانیم شکایت کنیم تا بدون پالمش را به ما بدهند. ولی طفلکی معتادان! حتی یک نهاد هم وجود ندارد که صدایشان را بشنود و چه خوب که معتاد نشدیم.

در مصرف گاز، تخته گاز نروید

هنوز هوا سرد نشده، مسئولان به تکاپو افتاده اند و شروع کرده اند به هشداردادن تا مردم کم مصرف کنند. احتمالا اگر این همه منابع گازی داخل کشور نداشتیم، به جای اینکه فقط پاییز و زمستان هشدار دهند گاز کم مصرف کنید، بهار و تابستان هم هشدار می‌دادند. البته بعضی راه‌ها برای کاهش مصرف هست مثلااگر کسی زیاد مصرف کرد نه تنها گازش را بلکه انشعاب آب وبرق و تلفنش را قطع کنند یا یک عامل اصلی افزایش مصرف گاز زیاد بودن آدم‌های سرمایی کشورمان است، برای همین باید ازدواج و فرزندآوری برای سرمایی‌ها ممنوع شود. 

اصلا باید یادبگیریم از پرندگان الگوبرداری کنیم و موقع سرما نفس عمیق بکشیم و خودمان را باد کنیم. دقیقا مثل پرنده‌ها که پرهایشان را پف می‌دهند، هوا بین پرهایشان به دام می‌افتد و همان کاری را انجام می‌دهد که یک عایق می‌کند. شاید کار سختی به نظر برسد ولی ممکن است. ما حتی در ادبیات خودمان داریم که شاعر می‌گوید: من یه پرندم، آرزو دارم.

و، اما چاقو

خبر بعدی اینکه پلیس به دنبال قانونی است که فروش چاقو و قمه محدود شود و هر کسی نتواند آن‌ها را خرید و فروش کند. در همین راستا پیش بینی می‌کنیم شاهد این اتفاقات باشیم.

برخی در مجازی آگهی منتشر می‌کنند که درست است ما چاقو نداریم بفروشیم ولی مجوز قصابی می‌توانیم به شما بفروشیم تا به وسیله آن بتوانید چاقو بخرید. برخی‌ها برای گرفتن فالوور و بیشتر دیده شدن پست هایشان تیتر می‌زنند چند ترفند ساده برای تبدیل کارد میوه خوری به قمه. برخی تیتر می‌زنند که چگونه می‌شود بدون چاقو و فقط و فقط با چنگال میوه را پوست کند. بعضی‌ها هم کلیپ می‌سازند و یک چاقوی میوه خوری دستشان می‌گیرند و می‌گویند: آیا می‌دانستید درتمام دنیا فقط با چاقوی پلاستیکی میوه پوست می‌کنند و فقط توی کشور ما چاقوی میوه خوری فلزی است؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.