۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی بررسی قیمت امروز گوشی‌های همراه (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی قیمت نوشت‌افزار در مشهد | سود مجاز فروشندگان چقدر است؟ تعلیق ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت میانگین قیمت فروش خانه در بلوار احمدآباد مشهد چند است؟ + ویدئو بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) بورس صعودی شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) عراق واردات هندوانه، گوجه‌فرنگی و خربزه را از ایران ممنوع کرد صنایع غذایی خراسان رضوی، موتور محرک اقتصادی در استان است تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی لوازم‌التحریر و پوشاک هم‌زمان با بازگشایی مدارس رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها برخلاف شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) صرفه جویی ۱۴۰ میلیون مترمکعبی گاز با تعویض بخاری‌های فرسوده در کشور «خوشا به حالت‌ ای روستایی!» قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) + تحلیل قیمت دلار پرداخت وام ازدواج تا پایان سال به تمام واجدان شرایط الزامی شد مکالمه رایگان و بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت هفته وحدت تولید واقعی در صنایع غذایی خراسان رضوی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است کاهش ارزش وام خرید مسکن | با وام ۹۶۰ میلیون تومانی چند متر مسکن می‌توان خرید؟ رئیس سازمان بورس باید کت دربیاورد و از وزیر اقتصاد مطالبه کند | مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس آغاز شد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) برای تهیه رُب، گوجه فرنگی را با این قیمت تهیه کنید | قیمت عمده میوه و صیفی جات در مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) چالش بیمه مربیان تعلیم رانندگی حل شد با وام ۲۸۰ میلیون تومانی بدون محدودیت خودرو بخرید + شرایط کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع افزایش حقوق کارگران را دنبال می‌کند قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش یافت؟
سرخط خبرها

ماجرا‌های حمید و مجید و بقیه!

  • کد خبر: ۲۴۹۷۴۵
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
ماجرا‌های حمید و مجید و بقیه!
در بسته خبری امروز به فرزند یک مسئول، وام یک مسئول، حرف یک بازیکن، یک قبض پرداخت نشده و یک قیمت هنوز اعلام نشده می‌پردازیم.

آقا حمید، اونجا نرید!

گویا عده‌ای ناراحت اند از اینکه آقا حمیدرضا فرزند آقای عارف دریک جلسه معارفه حضور داشته است آن هم در حالی که مسئولیتی در دولت ندارد. به نظرما که نه تنها این چیز‌ها ایراد ندارد بلکه خیلی هم خوب است که فرزند یک مسئول جلو چشم خود مسئول باشد و آقازاده خودش را تحت نظر بگیرد. چون مورد داشته ایم فرزند مسئول کنترل نشده، رفته از ترکیه جنس آورده است.

مورد داشته ایم فرزند مسئول جلوی چشم نبوده بعد معلوم شده وقت‌هایی که جلو چشمش نبوده رفته از یک رانت بزرگ استفاده کرده است یا بسیاری مورد‌های دیگر که خودتان بهتر در جریان هستید. ما که می‌گوییم اصلا نه تنها آقای عارف، بلکه بقیه مسئولان هم هر جا جلسه ای، معارفه ای، چیزی دارند بچه شان را با خودشان ببرند و چهارچشمی مواظبش باشند. شاید رسانه‌ها ناراحت شوند ولی بهتر از این است که فرت و فرت خبر بیاید فلان آقازاده فلان دسته گل را در فلان مکان به آب داد!

یک وام کوچولو

با ۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان چه کار می‌توان کرد؟ شما توی همین مشهد خودمان هم که بخواهید خانه بخرید با این پول نهایتا می‌توانید یک واحد هشتاد متری داخل خیابان جلال آل احمد بخرید که البته آسانسور و انباری و پارکینگ هم داشته باشد. ولی خودمانیم! هشتاد متر تقریبا کوچک است. حالا همین ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ناقابل را آقای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به خودش وام داد ولی همه ناراحت شدند.

یکی حسودی کرد که چرا بازپرداخت این وام این قدر طولانی است و به جای سه چهار سال، ده سال زمان دارد. یکی حسودی کرد که چرا سود وام چهار درصد است که با تورم ۴۰ درصد کنونی یعنی هیچ. یکی حسودی کرد که چرا حتی یک نفر ضامن، حتی ضامن غیرمعتبر هم این وام نداشته است و تنها ضمانتش چک بوده است. یکی حسودی کرد که چرا دم رفتنش وام گرفته است. خلاصه این قدر به این وام کوچولو حسودی کردند که نه تنها وام چشم خورد، بلکه خود وام گیرنده هم چشم خورد و از ریاست سازمان بورس استعفا داد.

حاشیه مون کجا بود؟

مهدی طارمی گفته است که فوتبال ایران فقط حاشیه است. در جواب ایشان باید گفت که این طوری‌ها هم نیست. ما غیر از ماجرای حواله خودرو، چمن ورزشگاه ها، مشکلات وی آی آر، ماجرا‌های حق پخش بازی‌ها از صداوسیما، لباس و کیت تیم ملی، سخنان سرمربی‌ها در پایان بازی ها، واکنش خشمناک طرف داران در ورزشگاه، انداختن لیزر روی سروصورت بازیکنان، دیر ارسال شدن اسامی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، نداشتن پول برای پرداخت به مربیان خارجی، شکایت آن ها، جریمه‌های فیفا، خال کوبی بعضی بازیکن ها، ببخشید برای بقیه اش جا نیست ولی واقعا غیر این‌ها فوتبال ما چه حاشیه‌ای دارد؟

قیمتی برای بنزین، که انگار سوار بنزیم

از سال ۱۳۹۸ که قیمت بنزین آزاد از هزار به ۳ هزار رسید دیگر قیمت بنزین تغییر نکرده است و تنها کالایی است که در پنج سال قیمتش ثابت مانده است. آن هم در کشوری که اگر یک جنس فقط یک ماه قیمتش ثابت بماند جای تعجب بسیار دارد، اما این مایع حیات بخش هر قدر زمان می‌گذرد وحشت بخش‌تر می‌شود.

می‌ترسیم یک صبح جمعه قیمتش اعلام شود و آن قدر کالای لوکسی شود که آن را بریزیم توی پارچ بگذاریم جلو مهمان؟ یا به جایی می‌رسد که به جای اسنپ با اسکوتر برویم سر کار؟ یا برایمان نصرفد ماشین داشته باشیم و آن را وسط خیابان ول کنیم برویم؟ شاید قیمت جدید طوری باشد که به ماشین یاد بدهیم با فتوسنتر سوخت خودش را تأمین کند؟ شاید هم مجبور شویم ماشینمان را بفروشیم که از پس مخارج ماشینمان برآییم.

آب قطع است!

شرکت آبفا اعلام کرده است که قطع آب مدارس دولتی قانونی است. البته ما به جای اینکه بپرسیم این همه پول که مدارس دولتی موقع ثبت نام می‌گیرند کجا می‌رود چند تا راه حل داریم تا قبض آب مدارس سبک‌تر شود. معلم‌ها اسامی کسانی را که می‌گویند آقا بریم

آب بخوریم؟ آقا بریم دست شویی؟ را یادداشت کنند تا در سال بعد شهریه بیشتری از آن‌ها گرفته شود. مأمور آب خوری مواظب باشد هیچ دانش آموزی بیشتر از صد سی سی آب نخورد. هر روز در مراسم صبحگاه از کسانی که از دست شویی مدرسه استفاده نکردند تقدیر شود.

آن قسمت از کتاب‌های درسی که درباره عوارض دیر دست شویی رفتن است از کتاب‌ها حذف شود. به امید روزی که قبض آب مدارس کم بارتر شود ولی از لحاظ علمی پربارتر شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->