صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گازرسانی ۹۷ درصدی و آبرسانی ۹۵ درصدی به روستاهای خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۹۳۰۸۶
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: اکثر شاخص‌های حوزه روستایی استان اعم از گازرسانی، آبرسانی، تهیه طرح‌های هادی و آسفالت شاهد ارتقا بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا سراجی در مراسم روز ملی روستا و عشایر که در محل اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، با اشاره به ارتقای شاخص‌ها در حوزه طرح تحول روستایی استان اظهار کرد: بخش گازرسانی روستایی ۹۷.۳، بخش آب شرب و غیرشرب ۹۵.۹ درصد، تهیه طرح‌های هادی ۹۹ درصد، آسفالت راه‌های روستایی ۹۵.۵ درصد، ارتباطات ۸۹.۲ و حدنگار اراضی کشاورزی روستا‌های استان به ۹۱ درصد ارتقا یافته است.

او ادامه داد: رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه روستایی با تصویب قانون برنامه هفتم واضح و روشن است. در این قانون از ۱۲۰ شاخص ۱۳ شاخص به صورت مستقیم به حوزه روستایی توجه دارد.

سراجی افزود: مقرر است در سال اول برنامه هفتم، سازمان پیشرفت و آبادانی روستا‌ها تشکیل شود و با ارتقای جایگاه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به معاونت رئیس جمهور که یکی از اتفاقات خوب و ارزشمند بوده است، امید می‌رود این موضوع هم به توسعه امور روستایی در کشور کمک کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: ارتقای درجه ۳۶۲ دهیاری و صاحب درجه‌شدن ۴۴ دهیاری و اخذ مجوز برگزاری آزمون استخدامی دهیاری‌ها در استان از دیگر اقدامات شاخص در حوزه روستایی بوده است.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.