صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ضرورت اجرای هم‌زمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع

  • کد خبر: ۲۹۳۰۹۷
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی به ضرورت اجرای هم‌زمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وبینار آموزشی فرآیند‌های اجرایی سامانه «سیرت ۲» با حضور حدود ۴۱۰۰ نفر از مدیران و کارکنان مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی سراسر کشور در روز دوشنبه، ۱۶ مهرماه به‌صورت برخط و از طریق بستر شبکه مجازی «شاد» برگزار شد.

در این نشست، حجت اله الماسی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: یکی از اهداف مهم ایجاد مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی انجام مداخلات لازم در حوزه اختلالات یادگیری بوده، لذا در سال جاری اجرای هم‌زمان هر دو فعالیت سنجش نوآموزان بدو ورود و توان‌بخشی در مراکز جامع ضروری است.

وی ادامه داد: بنابراین مراکز ۲ تا ۳ روز در هفته را به ارائه خدمت به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری و دیرآموز می‌پردازند و ۲ تا ۳ روز باقی‌مانده را به فعالیت سنجش نوآموزان ۶ ساله و زیر ۶ ساله اختصاص می‌دهند که روز‌های تعیین‌شده متناسب با شرایط جمعیتی مراکز جامع می‌توانند بیشتر یا کمتر شود.

در ادامه آموزش‌های لازم باهدف آشنایی بیشتر مدیران و کارکنان مراکز با فرآیند‌های اجرایی سامانه «سیرت ۲» و تسهیل در اجرای آن در مراکز آموزشی و توان‌بخشی ارائه شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.