صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور مکزیک خواستار به‌رسمیت‌شناخته‌شدن کشور فلسطین شد

  • کد خبر: ۲۹۳۸۵۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
رئیس‌جمهور مکزیک با بیان اینکه جنگ در «خاورمیانه» هرگز به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد، گفت از راهکار دودولتی برای رفع درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «کلودیا شینبائوم»، رئیس‌جمهور مکزیک، با اشاره به تنش‌ها در غرب آسیا گفت: «ما تجاوزاتی را که شاهد هستیم، محکوم می‌کنیم و همچنین معتقدیم که کشور فلسطین باید با تمام وجود به رسمیت شناخته شود. این موضع مکزیک برای سال‌ها بوده و موضعی است که ما حفظ می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور مکزیک همچنین روز جمعه گفت کشورش از راه‌حل ۲ دولتی برای درگیری جاری رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کند.

این اولین باری است که رهبر جدید مکزیک از زمان سوگند خوردن به‌عنوان رئیس‌جمهور، درباره حملات جاری رژیم صهیونیستی علیه فلسطین که جنگ نسل‌کشی است و بیش از ۴۲ هزار شهید و ویرانی گسترده بر جای گذاشته است، صحبت می‌کند.

از آغاز تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری پس از حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳، مکزیک موضع بی‌طرفی خود را حفظ کرده بود. در آن زمان، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور وقت مکزیک اظهار داشت که مکزیک بی‌طرف خواهد ماند و از هر ۲ طرف خواستار صلح خواهد شد.

کلودیا شینبائوم گفت: «رئیس‌جمهور لوپز اوبرادور همواره بر اساس اصول قانون اساسی سیاست خارجی بیان کرده است که آنچه مکزیک به دنبال آن است، صلح است و سازمان ملل متحد باید در پیگیری و برقراری صلح جهانی بسیار فعال‌تر باشد. ما با این موافقیم. جنگ در خاورمیانه هرگز به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد.»

بی‌طرفی مکزیک در تضاد با موضع قاطعانه دیگر کشور‌های آمریکای لاتین مانند برزیل، کلمبیا، بولیوی و شیلی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرده و درگیری یک ساله را به‌عنوان نسل‌کشی محکوم کرده‌اند. علاوه بر این، کلمبیا، برزیل و بولیوی به پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب نسل‌کشی در دادگاه بین‌المللی دادگستری پیوسته‌اند.

رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها به‌ویژه آمریکا، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

واشنگتن چندین دهه است که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌های تروریست بوده است و پول، اقلام نظامی و دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با جنایات جدید صهیونیست‌ها، مجموع تلفات از زمان آغاز درگیری‌ها در سال گذشته بین رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان به ۲۲۲۹ شهید و ۱۰۳۸۰ زخمی می‌ر سد. همچنین ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.