صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۲۹۳۸۸۲
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دو ماه اخیر ویروس آنفلوآنزا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی نشده است و با شروع فصل سرما احتمال شیوع موج اول آنفلوآنزا از اواخر مهرماه پیش بینی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی افزود: برخی از مراجعین با علایم سرماخوردگی، آلرژی، عطسه و سرفه مراجعه می‌کنند، اما در هیچ کدام از آنها ویروس آنفلوآنزا شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کنند، اظهار کرد: تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پیشگیری از آنفلوآنزا از طریق تشدید مراقبت‌های مرزی، هماهنگی و مکاتبات با آموزش و پرورش و سایر ادارات، پیش بینی تامین دارو‌های مورد نیاز و توزیع واکسن در سطح جامعه در حال پیگیری است.

دکتر نهبندانی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا، گروه‌های پرخطر، کودکان زیر دو سال، مادران باردار و سالمندان از حضور در تجمعات خودداری کنند و اگر ناچار به حضور در تجمعات هستند، حتما از ماسک استفاده کرده، مایعات فراوان مصرف کنند و دست‌های خود را مرتب شست‌وشو دهند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: افراد مبتلا در صورت بروز تب از درمان‌های رایج کاهش تب استفاده کنند تا دوره بیماری طی شود و در صورت تشدید بیماری حتما به مراکز درمان مراجعه کنند.

دکتر نهبندانی ادامه داد: دانش‌آموزان در صورت داشتن علایم بیماری از رفتن به محل تحصیل خودداری کنند و اولیای این دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه سخت‌گیری نکنند.

وی گفت: در مدارس به خصوص مدارس ابتدایی و مهد کودک‌ها حتما در ساعات بین کلاس‌‎ها برای تعویض هوای کلاس در و پنجره‌ها را باز کنند و در خوابگاه‌ها برای افراد مبتلا به ویروس فضای جداگانه در نظر گرفته شده و با جداسازی افراد مبتلا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.