سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع ویروس مسری و کشنده ماربورگ هشدار داد وعده‌های متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی به معنای واقعی عملی می‌شود؟ فوت ناگهانی دانش‌آموز مینودشتی در حیاط مدرسه (۱۲ مهر ۱۴۰۳) یک‌سوم عمل‌های بیماری صرع ایران در مشهد انجام شده است واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در جاده ملک آباد - مشهد پایان زورگیری‌های وحشتناک باند عقاب‌های خون‌آلود در مشهد + عکس ترافیک نیمه‌سنگین در بولوارهای سجاد و امام‌خمینی(ره) و میدان شهید فهمیده مشهد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ۵۰ تا ۸۰ درصد ماده اولیه دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود ۱.۶ میلیون سالمند وابسته به مراقبت تا سال۱۴۳۰ پیش بینی می شود همایش بین‌المللی بیماری صرع در مشهد آغازبه‌کار کرد (۱۲ مهر ۱۴۰۳) ضروت تلاش برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان| علائم افسردگی در سالمندان از فردی به فرد دیگر متفاوت است همه آنچه که برای برنامه‌ریزی سفر نیاز دارید | بسیار سفر باید تا پخته شود خامی لایحه شرح‌ وظایف وزارتخانه میراث فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است اعلام نتایج اولیه آزمون صلاحیت حرفه‌ای سازمان روانشناسی افزایش حدود ۳۰۰ درصدی هزینه دریافت گواهینامه و سکوت پلیس راهور هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک برخی شهروندان مشهدی از افزایش ناگهانی هزینه‌های قبض برق گلایه‌مندند | تعویض اجباری کنتور برق چکار کنیم در فصل پاییز کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شویم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما در استان از فردا جذب ۱۰ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی میزبانی ۵۵۰ مدرسه خراسان رضوی از جشن عاطفه‌ها رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: در کنار مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهیم ایستاد در مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد، هدف، بازگشت به جامعه است
سرخط خبرها

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک

  • کد خبر: ۲۹۲۲۳۱
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناک
سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه توصیه کرد با استفاده از واکسیناسیون مادران و درمان نوزادان با آنتی‌بادی از ابتلای نوزادان به یک ویروس تنفسی بالقوه مرگبار جلوگیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این توصیه‌ها، برای تجویز واکسن و آنتی‌بادی یا یکی از آنها برای جلوگیری از عفونت نوزادان با ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) پس از جلسه هفته گذشته گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی در مورد ایمن‌سازی اعلام شده است.

عفونت با ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) یک بیماری شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند که یک تا دو هفته به طول می‌انجامد؛ اما عفونت با این ویروس در برخی از گروه‌ها مانند نوزادان زیر ۶ ماه، سالمندان و افراد دچاراختلال دستگاه ایمنی یا بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی می‌تواند خطرناک و مرگبار باشد.

سازمان جهانی بهداشت برای کشور‌هایی که تصمیم به استفاده از واکسن مادری برای پیشگیری از عفونت نوزادان با ویروس RSV می‌گیرند، توصیه می‌کند یک تزریق واحد واکسن در سه ماهه سوم بارداری انجام شود. تزریق واکسن به مادر با انتقال آنتی‌بادی‌ها از مادر به جنین خطر عفونت‌های شدید با ویروس RSV در نوزادان را که ممکن است مرگبار باشند، کاهش می‌دهد.

در حال حاضر یک واکسن تایید شده برای تزریق به مادران در اواسط سه ماهه سوم بارداری (هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری) برای محافظت از نوزادانشان به نام آبرییسوو (Abrysvo) ساخت شرکت داروسازی فایزر در دسترس است.

همچنین یک درمان آنتی‌بادی مونوکلونال (پادتن تک‌دودمانی) تاییدشده به نام «نیراسویماب» (Nirasevimab) ساخت شرکت‌های سانوفی و آسترازنکا برای جلوگیری از عفونت RSV در نوزادان و کودکان و نوپا موجود است.

گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی همچنین نگرانی‌های مربوط به عرضه و همچنین هزینه بالای درمان آنتی‌بادی را یادآور شد و گفت این موضوع می‌تواند دسترسی جهانی و برابری برای این درمان را به شدت محدود کند.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->