صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واکنش گوگل به ادعاها درباره جمع‌آوری موقعیت مکانی و اطلاعات کاربران پیکسل

  • کد خبر: ۲۹۴۰۰۲
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
هفته گذشته محققان Cybernews ادعا کردند پیکسل ۹ پرو XL هر ۱۵ دقیقه یک بسته داده به گوگل ارسال می‌کند که شامل موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، وضعیت شبکه و سایر اطلاعات کاربران می‌شود. گوگل این ادعا را رد کرده و به آن پاسخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس گزارش TweakTown، گوگل در پاسخ به محققان سایبرنیوز می‌گوید گزارش آنها جزئیات فنی را اشتباه تفسیر می‌کند و کامل توضیح نمی‌دهد که انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات قانونی مانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و قابلیت‌های شخصی‌شده، صرف‌نظر از مدل گوشی، سازنده و سیستم‌عامل لازم است. این شرکت می‌گوید:

«امنیت و حریم خصوصی کاربر اولویت‌های اصلی پیکسل هستند. می‌توانید اشتراک‌گذاری داده، مجوز‌های اپلیکیشن و موارد دیگر را حین راه‌اندازی گوشی و در تنظیمات مدیریت کنید.»

خلاصه اینکه گزارش Cybernews ادعا می‌کند گوشی‌های پیکسل مقدار قابل‌توجهی از داده‌های شخصی کاربر را در فواصل زمانی منظم با گوگل به اشتراک می‌گذارند. این گزارش همچنین اشاره می‌کند حتی اگر GPS را خاموش کنید، گوگل از شبکه‌های Wi-Fi نزدیک شما، برای تخمین موقعیت مکانی استفاده می‌کند.

البته گوگل می‌گوید جمع‌آوری و انتقال داده‌ها بخش ضروری بسیاری از سرویس‌های آن، مانند پلی استور، است. به‌طورکلی، معمولاً اکثر شرکت‌های سازنده گوشی داده‌های زیادی را به‌عنوان بخشی از ارائه خدمات جمع‌آوری می‌کنند. اگر نگران این مسئله هستید، معمولاً می‌توانید این مجوز‌ها را در تنظیمات گوشی خود لغو کنید.

همچنین گوگل اظهار داشته محققان گوشی موردبررسی را روت کرده و برای سنجش تبادل دیتا‌ها تغییراتی در آن داده‌اند که این شرایط ممکن است باعث بررسی ناخواسته داده‌ها از سوی گوگل شود. علاوه‌براین، گوگل به این نکته اشاره می‌کند که گزارش در بخش روش‌شناسی توضیحی نمی‌دهد. همچنین گفته است محققان در گزارش خود جزئیات زیادی ارائه نمی‌دهند؛ برای مثال مشخص نیست محققان هنگام راه‌اندازی گوشی یا بعد از آن، گزینه «Share Pixel» را تأیید کرده‌اند یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.