صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انجام نخستین عمل کارگذاری دریچه قلب بدون جراحی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد (۵ آبان ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۶۵۱۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
عضو هیئت‌علمی گروه جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ورود روش‌های کم‌تهاجمی به بیمارستان امام رضا (ع)، بیماران قلبی تجربه‌ای نوین و امیدبخش را در درمان خود تجربه می‌کنند. این تکنیک‌های پیشرفته نه‌تنها درد و عوارض را کاهش می‌دهند، بلکه آینده‌ای روشن‌تر برای زندگی روزمره آن‌ها رقم می‌زنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امید جاودانفر با بیان اینکه در دنیای پزشکی، پیشرفت‌های روزافزون در زمینه جراحی قلب، نویدبخش دوران جدیدی در درمان بیماری‌های قلبی است، عنوان کرد: این تحولات، روش‌های نوین جراحی قلب و تأثیر مثبت آنها بر کیفیت زندگی بیماران است.

فوق تخصص جراحی قلب باز با تاکید بر اینکه علم پزشکی و تکنیک‌های جراحی همواره در حال پیشرفت هستند، اظهار کرد: جراحی قلب نیز از این پیشرفت‌ها بی‌نصیب نمانده و روز به روز به سمت روش‌های کم‌تهاجمی‌تر حرکت می‌کند، بیمارستان امام رضا (ع) در راستای این تحولات، اتاق عمل خود را برای انجام عمل‌های قلبی پیشرفته مجهز کرده است.

دکتر امید جاودانفر با اشاره به اینکه در یکی از این موارد یک خانم ۴۰ ساله‌ای به درمانگاه قلب مراجعه می‌کند و پس از اکو مشخص می‌شود تومور بسیار بزرگی در دهلیز چپ داشته که باعث انسداد ورودی دریچه میترال می‌شده و باعث ادم ریه شده است تصریح کرد: این بیمار کاندید عمل جراحی قلب باز بوده است که با همین روش مینیمال از طریق برش ۵ سانتی متری در زیر پستان راست بیمار وارد قفسه شدیم و با وسایل مخصوص وارد قلب شدیم و تومور در آوردیم.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روش‌های کم تهاجمی در دنیا در حال فراگیر شدن است که اکنون همه عمل‌های داخل ساختمانی قلب به روش‌های کم تهاجمی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال انجام است.

وی به برخی از مزایای روش‌های کم‌تهاجمی اشاره کرد و گفت: عمل‌های جراحی قلب باز که قبلاً به صورت سنتی و با برش‌های بزرگ انجام می‌شد، اکنون با استفاده از روش‌های نوین انجام می‌شود. این روش‌ها نه تنها درد‌های طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد، بلکه عوارض ناشی از عمل را نیز به حداقل می‌رساند.

دکتر جاودانفر عنوان کرد: برش‌های بزرگ که قبلاً از ابتدای جناق قفسه سینه تا قسمت سر دل (اپیگاستر) انجام می‌شد، حالا به برش‌های کوچک‌تری کاهش یافته و بیماران پس از عمل دچار احساس ناخوشایندی نخواهند شد. در این روش دوران نقاهت بیمار بهتر طی خواهد شد و از نظر زیبایی هم به مراتب بهتر از باز شدن کامل قفسه سینه است.

وی همچنین به موفقیت انجام عمل‌های جراحی دریچه‌ای، از جمله دریچه آئورت، میترال، تریکاسپید و پولمونر به روش کم‌تهاجمی اشاره کرد.

این فوق تخصص جراحی قلب از انجام اولین عمل پیچیده بنتال به صورت مینیمال در این مرکز خبر داد: این عمل با موفقیت انجام شد و بیمار با حال عمومی بسیار خوب به خانه بازگشت؛ این روش به ویژه در مورد نقص‌های مادرزادی، که نیاز به درمان دقیق و مؤثری دارند، بسیار کارآمد است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش این روش‌ها در کشور، تصریح کرد: در آینده نزدیک می‌توانیم با استفاده از تکنیک‌های جدیدتر، مانند جراحی ویدیویی (توراکوسکوپی)، این خدمات را به بیماران بیشتری ارائه دهیم.

فوق تخصص جراحی قلب باز ابراز کرد: تحولات صورت گرفته در بیمارستان امام رضا (ع) نشان‌دهنده‌ی تلاش مستمر کادر پزشکی در راستای بهبود کیفیت درمان و زندگی بیماران است. با گسترش روش‌های کم‌تهاجمی و استفاده از تکنیک‌های نوین، امید است که جراحی قلب به دوره‌ای جدید و بهتر وارد شود، جایی که بیماران با درد و عوارض کمتر و با رضایت بیشتری به زندگی روزمره خود بازگردند.

وی گفت: این خبر نه تنها نمایانگر دستاورد‌های پزشکی در ایران است، بلکه نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ پزشکان برای ارتقاء سلامت جامعه و بهبود کیفیت درمان بیماران قلبی می‌باشد.

گفتنی است در ۶ ماه اخیر بیش از ۵۰ مورد عمل تعویض دریچه میترال، آئورت و تریکاسپید در اتاق عمل قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده است و بیش از ۱۰ مورد تومور‌های قلبی درمان گردیده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.