صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از تولید بیش از ۱۰۰۰ تن عسل در شهرستان مشهد خبر داد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امید طهماسبی زاده گفت: پوشش گیاهی مطلوب در فصل زراعی گذشته باعث تولید ۱۰۰۶۳۰۱ کیلوگرم عسل در شهرستان مشهد شده است.

وی افزود: ۱۵۹ هزارو ۵۲۰ کلونی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و تولید ژل رویال در محدوده این کلونی‌ها در حال پیگیری و انجام می‌باشد.

وی ادامه داد با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده‌های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه دوره‌های آموزشی برای زنبورداران برگزار شده است. براساس آمارگیری زنبورستان‌ها امسال ۷۳۸ نفر زنبور داربه صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

امید طهماسبی زاده افزود: این شهرستان به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در چند سال گذشته به یکی از قطب‌های عسل در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.
 
وی گفت: بیشترین نوع عسل در شهرستان مشهد از نوع خار شتر، گون و یونجه است و زنورستان‌ها علاوه بر تولید عسل نقش عمده‌ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

به گفته وی مقدار مصرف عسل در جهان روز به روز در حال افزایش است و علاوه بر آن، از فرآورده‌های حاصل از عسل هم درآمدزایی می‌شود که با توجه به نوع محصول تولیدی (عسل، موم، گرده گل، بره موم و رویال ژل) باعث دلگرمی و انگیزه برای ادامه این شغل خواهد شد.

وی یادآورشد: تولید میزان ۱۰۰۶۳۰۱ کیلوگرم عسل، ۴۷۸۵ کیلوگرم گرده گل، ۳۰۵ کیلوگرم ژل رویال، ۱۰۱۹ کیلوگرم بره موم و۴۷۵۷۳ کیلوگرم موم در سطح شهرستان می‌باشد که این میزان تولیدبیانگر ظرفیت و پتانسیل این صنعت با توجه به ۴۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۱۷ هزار عرصه باغی و حدود ۲۴ هزار بهره بردار در شهرستان مشهد می‌باشد. امید است که فعالیت در این زمینه روز به روز رشد بیشتر داشته و سهم بیشتری در اشتغال زایی فراهم آورد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.