لزوم استفاده از ظرفیت بانوان در تقویت همدلی و هم افزایی در جامعه ادویه‌های مهم در پخت بهتر ماهی را بشناسید روایت زندگی مادر شهید ژاپنی در سریال مهاجر سرزمین آفتاب حدود ۶۰ درصد از جامعه معلمان را بانوان تشکیل می‌دهند کاهش خطر سکته مغزی پس از یائسگی در زنان با مصرف موز رشد ۳۶ درصدی اهدای خون بانوان در خراسان رضوی (۵ دی ۱۴۰۳) روش‌های از بین بردن لکه چای یا قهوه روی لباس نشان مشهد الرضا(ع)، فرصت ایجاد الگو‌های مناسب برای دختران جوان مادران دارای فرزندان ۳ قلو و بالاتر تحت پوشش بهزیستی، هزینه پرستاری دریافت می‌کنند سوءتغذیه و لاغری مفرط، عوامل مؤثر در یائسگی زودرس عضویت بیش از ۳۷ هزار بانوی هنرمند در صندوق اعتباری هنر طرزتهیه جارکیک یخچالی در خانه + فیلم کدام یک از بانوان بازیگر مجری تلویزیون شدند؟ خانواده، بنیادی‌ترین نهاد کشور پایان کار نماینده بانوان مشهد در لیگ برتر بدمینتون نایب‌قهرمانی دختران راگبی‌باز مشهدی در کشور
سرخط خبرها
«هناس»، روایت عشق یک زن به زندگی است

«هناس»، روایت عشق یک زن به زندگی است

  • کد خبر: ۲۲۱۶۳۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
فیلم «هناس»، روایتی متفاوت از زندگی شهید هسته‌ای، داریوش رضایی نژاد و همسرش شهره پیرانی است که مخاطب با اتفاقات قبل از شهادت، با این خانواده همراه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و برداشتی آزاد از زندگی واقعی شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای ترور هسته‌ای است. مریلا زارعی نقش شهره پیرانی را بازی می‌کند و بهروز شعیبی در نقش شهید داریوش رضایی نژاد نقش آفرینی می‌کند. 

به مناسبت تولد پنجاهمین سالگرد تولد مریلا زارعی و بازی درخشان او در فیلم «هناس» نگاهی به این اثر داشتیم.

آنچه مخاطب در این فیلم می‌بیند دلشوره‌های شهره برای حفظ زندگی مشترک و خانواده‌اش است که عاشقانه خود را به آب و آتش می‌زند تا زندگی اش را از تشویش و آشفتگی نجات دهد.

شهره، بعد از اینکه پرواز خانوادگی شان به آلمان به دستور مسئول بالادستی داریوش لغو می‌شود تلاش می‌کند بفهمد دلیل این ماجرا چه بوده است که با افراد و اتفاقات عجیب و ناگواری آشنا می‌شود و کم کم متوجه می‌شود همسرش در چه مهلکه بزرگی قرار دارد و سعی می‌کند او را نجات دهد.

در این میان، او به عنوان همسری مهربان و مادری نمونه که به خوبی رابطه این زوج را با فرزندشان، آرمیتا نشان می‌دهد دست به دامان افراد مختلفی می‌شود تا او از کارش استعفا دهد، اما داریوش مصمم به انجام کاری است که بر عهده گرفته است.

تهدید‌های مختلف، شنود و دسترسی به اطلاعات سیستم منزل، دوستانی در لباس گرگ که تلاش می‌کنند داریوش به اهدافش نرسد، شک و تردید‌هایی که به دل شهره افتاده، نگرانی‌اش بخاطر آرمیتا و همسرش، همه و همه دست به دست هم داده تا مخاطب با قصه پیش برود و این در حالی است که انتهای این داستان واقعی برای تماشاگر مشخص است؛ اما بازی‌ها به ویژه مریلا زارعی به عنوان نقش اول زن، به قدری جذاب است که بیننده را میخکوب می‌کند.

یکی از نقاط قوت داستان این است که جزئیات به خوبی روایت می‌شود. نحوه تعامل و عشق ورزی شهره و داریوش برای هر زن و شوهری آرزوست و صلحی که شهره بعد از جدال‌های فراوان با خودش بدست می‌آورد و در سکانس‌های پایانی فیلم مقابل داریوش نشسته است و با او گفتگو می‌کند یکی از صحنه‌های جذاب و دراماتیک «هناس» است.

مخاطب در این فیلم با شخصیت واقعی شهید رضایی نژاد و شهره پیرانی تا حد زیادی آشنا و به افکار و آمال او نزدیک می‌شود و در واقع برگی از تاریخ معاصر و زندگی شهدای هسته‌ای را به چشم می‌بیند که به قول مریلا زارعی، این فیلم برای آیندگان است تا بدانند چه افراد بزرگی، جانشان را دادند تا ما امروز در امنیت زندگی کنیم.

مریلا زارعی بازیگر «هِناس» در یکی از گفتگو‌های خود گفته است: «هِناس» بخشی از تاریخ معاصر سرزمین ماست؛ سرزمینی که اگر تاکنون ایستادگی کرده و مانده است، به دلیل خون شهدایی است که مظلومانه رفتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم. امیدوارم این امنیت و آرامش با تعهد و مسئولیت ادامه پیدا کند و شما با حال خوب این مسیر را ادامه دهید، چراکه شهدا به دنبال همین مسئله بودند.

همچنین زارعی در خصوص نقشی که داشت در جایی دیگر گفته است: «با خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم و من هم گفتم که با توکل برخدا من در درون ایشان گوهری به نام عشق پیدا کردم و با همان احساس پیش می‌روم. من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.»

حسین دارابی کارگردان «هناس» نیز درباره اثرش گفته است «انتخاب بازیگران یکی از سخت‌ترین مراحل کار است. انتخاب اشتباه می‌تواند تمام فیلم را نابود کند. خوشبختانه مریلا زارعی پیشنهاد ما را پذیرفتند و نتیجه خوبی رخ داد. پرداخت چنین سوژه‌هایی بسیار سخت است.

ما فکر کردیم بهترین حالتی که با آن می‌توان به فضا نزدیک شد همین نگاه شهره پیرانی است و هدف ما ترسیم تشویش درون زن چنین همسری بود. ما با فیلمی بیوگرافیک عاشقانه طرف هستیم. فضای چنین اثری ایجاب می‌کند که ریتم قصه کند باشد و به آرامی پیش برود. اما من فکر می‌کنم موفق شدیم که ضرباهنگ کار جوری پیش برود که ریتم قصه خسته‌کننده نباشد.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.