بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است
سرخط خبرها
میهن مثل مادر است

میهن مثل مادر است

  • کد خبر: ۲۳۵۶۰۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
اگر آمار مشارکت امروز در انتخابات کم باشد خیلی از دشمنان به دخالت در امور کشور طمع خواهند کرد و جمهوریت میهن مان در دنیا زیر سوال می‌رود.حکومتی با پشتوانه قوی مردمی، استقلال و امنیت ارزشمندی دارد که زمینه ساز رشد و تعالی اش می‌شود. ما مادرها این روزها حال میهن را بیشتر درک می کنیم...

به گزارش شهرآرانیوز، می‌گویند میهن مثل مادر است. اکنون با مادری کردن هایم بیشتر حال میهن را درک میکنم. شاید، چون تعداد بچه هایم بیشتر شده یا اینکه مادری حدود چهل ساله شدم. همسن انقلابمان. این روز‌ها وقتی به نوجوانم نگاه میکنم به میهن فکر میکنم و نگران آینده نزدیک او هستم. برای او نیاز به تحصیلات عالی، شغل و زندگی آینده به چشمم ملموس ترشده است.

بزودی او از دامن مادر به جامعه خواهد پیوست جایی که که خودم در ساختنش شریک بودم. برای تربیت موثر نوجوانم. این روز‌ها با او مناظره میبینم و گفتگو میکنم. باید به فرزندم بیاموزم که خوب بشنود، فکر کند، تحقیق کند و تصمیم بگیرد. شیوه تصمیم گیری برای سرنوشت را باید از رفتار سیاسی امروز من بیاموزد. او باید یاد بگیرند که فعالانه در میدان اجتماع باشد و از حق شهروندی خودش در میهن به نحو مطلوب استفاده کند.

این روز‌ها حال میهن را بیشتر درک میکنم وقتی به کودکم نگاه میکنم. من با کودکم رشد می‌کنم و تکامل پیدا می‌کنم باید این تغیرات و تکامل خودم را به جامعه‌ای که کودکم در آینده در آن خواهد زیست منتقل کنم. نمی‌شود کنار بنشینم و فقط نظاره گر باشم. دست اورا میگیریم به بهانه پارک رفتن، به میان مادر‌های دیگر می‌روم و با آنها دوستانه گفتگو میکنم. از دغدغه هایمان میگوییم. در مورد مشکلات موجود همدردی می‌کنم، کودکم را تاب می‌دهم و همدلانه راه برون رفت از این شرایط را بررسی می‌کنیم. به مادر‌های نا امید از تاثیر رای هایشان می‌گویم که چقدر همین رای‌های ساده ما برای حل مشکلات موثرند. رئیس جمهوری که با پشتوانه رای مردمی بالا انتخاب شود چقدر مقتدرانه‌تر می‌توانند کار کند. چه داخل و چه در خارج کشور... به آنها می‌گویم لازم است که امروز برای ساختن گام به گام آینده کودکمان شریک شویم و باهم تاب‌ها را هل می‌دهیم و امیدوارتر می‌شویم به آینده.

این روز‌ها حال میهن را بیشتر درک می‌کنم وقتی نوزادم را در آغوش می‌گیریم. او متعلق به سال‌های بعد و شاید آینده دورتر میهنم است. برای سال‌های جوانی او هم باید از امروز در میدان باشم. باید ایران قوی و رشد یافته، سهم او از آینده میهن باشد. اگر آمار مشارکت امروز در انتخابات کم باشد خیلی از دشمنان به دخالت در امور کشور طمع خواهند کرد و جمهوریت میهن مان در دنیا زیر سوال می‌رود. حکومتی با پشتوانه قوی مردمی، استقلال و امنیت ارزشمندی دارد که زمینه ساز رشد و تعالی اش می‌شود.

ما مادر‌ها این روز‌ها دغدغه داریم. برای آینده فرزندانمان باید ایرانی را بسازیم که بستر رشد و بالندگی ثمره زندگیمان باشد. ما فرزندانمان را با عشق بزرگ میکنم و به هرکس و هرجایی که در آینده او موثر است دل بسته و متعهدیم. میهن برای فرزندانمان همانطور که روزی گهواره و زمین بازی و دبستان و دبیرستان بوده، روزی هم عرصه زندگی خواهد بود و ما مادر‌ها مسئولانه برای فردای این میهن در میدانیم هم خودمان در انتخابات مسئولانه شرکت میکنیم هم جامعه را دعوت به مشارکت همدلانه میکنیم. تک تک رای‌های ما برای ساختن آینده مثل آجر‌های یک دیوار بلند موثر است خالی ماندن جای هر آجر از قدرت و استحکام دیوار میکاهد. تاریخ نشان داده مادر‌ها همیشه موثرند.

ما مادر‌ها این روز‌ها حال میهن را بیشتر درک می‌کنیم...

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.