آثار روانی نگاه ابزاری در استخدام خانم‌ها | خلأ امنیت روانی در محیط کار به پله نخست استخدام یا همان آگهی جذب رسیده است پیگیری لایحه الحاق ایران به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی «مهربانو»؛ پویش مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان تربیت با تئاتر | «رستن»، نمایشی زنانه در جستجوی حقیقت شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» | حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود در پیاده‌روی اربعین، مهمانی آداب‌دان باشیم از آن استقبال سرد تا این جاودانگی محض! نایب‌قهرمانی بانوان خراسانی در والیبال‌نشسته قهرمانی کشور نرمش‌هایی برای کمردرد‌های عصبی خاطره انگیز مثل خیابان یازدهم شرقی سعادت آباد یکی داستان است پر آب چشم گاهی خریدار حال هم باشیم بانوانی که روز‌های ملتهب جنگ تحمیلی را پوشش خبری دادند هیچ روزمان شبیه دیروز نیست استکان‌های نقره‌ای که دست به‌دست شد نقش مؤثر رسانه «شهربانو» در روایت بانوان شهر مشهد + فیلم حجاب‌استایل‌ها؛ تهدیدی برای پوشش اصیل اربعین درخشش والیبالیست مشهدی در حوالی هیمالیا! طوبی خانم، گنجینه صبر و عاشقی به مناسبت سالروز درگذشت مادر رهبر معظم انقلاب | خاطره مقام معظم رهبری از مادرشان
سرخط خبرها
بانوان عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی، حماسه عاشورا را نوحه سرایی کردند

بانوان عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی، حماسه عاشورا را نوحه سرایی کردند

  • کد خبر: ۲۳۸۷۴۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بانوان عرب‌زبان از کشور‌های مختلف، گردهم آمده و با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع)، حماسه عاشورا را نوحه سرایی و ندای مظلومیت سیدالشهدا (ع) را به گوش جهانیان، رساندند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم معنوی که روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در رواق دارالرحمه حرم امام رضا (ع) برگزار شد، شاهد حضور بیش از ۱۵۰ بانوی زائر از کشور‌های لبنان، سوریه، عراق، بحرین، عربستان، کویت، عمان و یمن بود.

زنان عرب‌زبان در این مراسم با پوشیدن لباس‌های سنتی و عزاداری به زبان عربی، ضمن مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی، اشک ماتم ریختند و با ندای "یا حسین (ع) " و "یا زینب (س) " عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

مداحان اهل بیت (ع) در این مراسم، با ذکر مصائب و حماسه‌های کربلا، حاضرین را به سوگ و ماتم امام حسین (ع) و یاران باوفایش دعوت و فضایل و مقام والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تبیین کردند.

این مراسم معنوی جلوه‌ای از وحدت و همدلی مسلمانان جهان در عزای سیدالشهدا (ع) را به نمایش گذاشت و بانوان عرب‌زبان با حضور پرشور خود در حرم ثامن الحجج (ع)، بار دیگر با آرمان‌های والای نهضت عاشورا تجدید بیعت کردند.

حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام ماه محرم، میزبان زائران و مجاوران بسیاری از سراسر جهان است که با حضور در این بارگاه ملکوتی، به سوگ و ماتم خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌نشینند و با توسل به امام رضا (ع)، از خداوند متعال التماس عاقبت به خیری و شفاعت در روز جزا را دارند.

منبع: آستان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.