بارِ امانت زنان نوغان بر دوش زنان مشهدی همزمان با شهادت امام رضا (ع) راه‌حل پیدا کنید؛ نه راه فرار زن تراز اسلام باید جایگاه زن بودن خود را حفظ کند | گفتگو با یکی از بانوان طلبه تاثیر گذار مشهدی معرفی چهره‌های حوزوی شاخص در میان بانوان لازم و ضروری است خدمت بیش‌از ۱۵۰۰ دختر نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳ توسعه زیرساخت‌های شهری برای خدمت به زائران دهه پایانی صفر زن تراز اسلام در عرصه اجتماع عفیف و باوقار است| گفتگو با یکی از بانوان تاثیر گذار مشهدی انتصاب بانوان در دولت چهاردهم ادامه دارد | تاکنون چند خانم در دولت چهاردهم سمت گرفته‌اند؟ روایت خبرنگار شهرآرانیوز از سفر پیاده به کربلای معلی | خوشا راهی که پایانش تو باشی خمینی، آب، سلمان فارسی و راهی که به کربلا می‌رسد یک گردهمایی خانوادگی اثرِ خستگی بر درک زمان راه اندازی موکبی به یاد مادر و دختر شهید مشهدی در کربلا اربعین فرصتی برای تربیت حسینی فرزندان آثار روانی نگاه ابزاری در استخدام خانم‌ها | خلأ امنیت روانی در محیط کار به پله نخست استخدام یا همان آگهی جذب رسیده است پیگیری لایحه الحاق ایران به سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی «مهربانو»؛ پویش مهربانی و ایثار با اهدای خون بانوان تربیت با تئاتر | «رستن»، نمایشی زنانه در جستجوی حقیقت شانزدهمین نشست سالانه «روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان» | حکیم: جهان باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود در پیاده‌روی اربعین، مهمانی آداب‌دان باشیم
سرخط خبرها
مجلس امام‌حسین(ع) انسان‌ساز است

مجلس امام‌حسین(ع) انسان‌ساز است

  • کد خبر: ۲۳۹۷۴۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
روایتی درباره یکی از روضه‌های خانگی قدیمی مشهد که در آن، علاوه بر ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، اقداماتی فرهنگی نیز برای کودکان انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عشق به امام حسین (ع) همیشه در وجود همه مسلمان بوده است، اما در ایام محرم این عشق به جوشش درمی‌آید، بدون این‌که برای آن جریان‌سازی خاصی صورت گیرد و مردم با عشق ذاتی خود خانه و محله‌هایشان را سیاه‌پوش می‌کنند و به عزاداری مشغول می‌شوند.

امروز به یکی دیگر از روضه‌های خانگی قدیمی مشهد سری زدیم. روایت امروز، درباره روضه خانگی بی‌بی‌فاطمه هاشمیان است که به‌رسم دوران کودکی‌اش، حالا منزلش را وقف امام‌حسن(ع) کرده است.

بی‌بی‌فاطمه هاشمیان با بیان اینکه برگزاری روضه‌های خانگی را از سال ۷۱ در منزلم آغاز کردم، می‌گوید: در ایام کودکی در روستایی زندگی می‌کردم که به‌لحاظ امکانات محروم بود به‌طوری‌که حتی نمازخانه نداشت. پدرم یک منزل بزرگ در روستا ساخت و وقف امام‌حسین(ع) کرد که در ایام محرم و صفر، آنجا روضه برپا شود.

وی ادامه می‌دهد: وقتی به مشهد آمدیم، سنت حسنه روضه خانگی جریان داشت. صدای پدرم همیشه در گوشم می‌پیچید که می‌گفت «ما در زمان امام‌حسین(ع) نبودیم که یاریگر دین خدا باشیم، اما می‌توانیم با برپایی مجالس عزاداری، پرچم دین خدا را بالا نگه داریم.»

مسئول این هیئت خانگی می‌گوید: علاوه بر روضه ماهانه، تمامی شهادت‌ها، ایام محرم و صفر و ایام فاطمیه در منزل ما، مصیبت اهل‌بیت(ع) بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه هدفم از برگزاری روضه‌های خانگی کسب فیوضات معنوی است، می‌گوید: من هر چه دارم از برکات روضه‌های خانگی است. کمبودی در زندگی‌ام ندارم، هر مقدار هزینه‌ای برای روضه‌ها می‌کنم، به همان میزان به حسابم برمی‌گردد.

وی درخصوص برکات مادی و معنوی روضه‌های خانگی بیان می‌کند: یکی دیگر از برکات روضه‌های خانگی، تربیت دینی فرزندان و نوه‌هایم است. مکتب امام‌حسین(ع) انسان‌ساز است و معتقدم در کنار همین روضه‌ها، می‌شود هویت دینی کودکان را شکل داد.

خانم هاشمیان می‌گوید: علاوه بر برگزاری روضه‌های خانگی، تبلیغ دین برای کودکان و نوجوانان هم انجام می‌دهم؛ مثلاً کتابچه‌های تبلیغ حجاب و نماز را به عنوان هدیه می‌دهم و خودم برای کودکان احکام به زبان ساده می‌گویم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.