دماغ من زشت است | گفتاری درباره تاثیر رسانه بر کاهش اعتماد بنفس دختران بی‌دردسرترین طلا برای شهربانوی ووشو نگاهی به فعالیت بانوان ورزشکار مشهدی | از نایب‌قهرمانی پینگ‌پنگ‌باز مشهدی تا قهرمانی تلنت مشهد در لیگ آزاد تهران ویدئو | مادرانه | روایتی از دلتنگی مادران شهدای مفقود الاثر طرح «پیوند ماندگار»؛ طرحی برای تحکیم بنیان خانواده در مشهد کنترل فشار خون با اصلاح سبک زندگی مناسبت‌های زندگی بهانه‌ای برای باهم بودن خانواده اختتامیه متفاوت رویداد رسانه‌ای "مادران مقاومت" در مشهد برگزار شد تحول نگاه جهانی با رویداد رسانه‌ای "مادران مقاومت" زن سخنور مشهدی در اردوگاه مغولان حضور سه دختر وزنه‌بردار خراسانی در قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ همسر رهبر معظم انقلاب: سال‌هاست که ما اشیای تجملاتی را به خانه‌مان راه نداده‌ایم | فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم ایجاد گفتمان الگوی سوم زن مسلمان در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» بانوان هنرمند مشهدی در رویداد رسانه‌ای «مادران مقاومت» نقشی مادرانه دارند ویدئو | رویداد ملی رسانه‌ای «مادران مقاومت» در مشهد آغاز به کار کرد نظام حقوق زن در اسلام قطعاً یک نظام جامع، کامل و مترقی است شکرانه بانوان زائر پاکستانی و هندی در حریم ملکوتی امام مهربانی‌ها پادکست | نذر آموزش در حاشیه شهر | روایتی از نوعی نذر در مناطق کم‌برخوردار مشهد که به‌نیت امام هشتم (ع) انجام می‌شود طرز تهیه آسان کیک وانیلی نرم در خانه + فیلم درخشش بانوان ایرانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس + اسامی پادکست | داوطلبانِ خطر | گفتگو با بانوان نجاتگر جمعیت هلال‌احمر استان که زندگی خودرا بی دریغ وقف مردم کردند
سرخط خبرها
افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

افزایش ۳۰ درصدی حضور دختران نوجوان مشهدی در «قرار نوجوانی»

  • کد خبر: ۲۴۹۰۳۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا گفت: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی وابسته به طرح «قرار نوجوانی» ویژه دهه آخر صفر برای دومین سال متوالی در میدان شهدا برپا شد.

محمود خدیوی بیدگلی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: موکب سوغات و هنر دختران نوجوان مشهدی برای دومین سال متوالی در عرصه میدان شهدا راه اندازی شد.

خدیوی بیدگلی افزود: این موکب به مدت پنج روز در ماه صفر پذیرای دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله است.

وی ادامه داد: در این موکب، دختران نوجوان در ۱۰ زمینه هنری مختلف مشغول به تولید محصولات معنوی هستند که این تولیدات به‌عنوان سوغات به زائران نوجوان و کودکان ۱۵ سال به پایین که پیاده به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت می‌کنند، هدیه می‌شود.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا، افزود: از جمله این محصولات می‌توان به عروسک‌های نمدی، شابلون‌های "آمدم‌ای شاه پناهم بده"، دستبند‌های "یا امام رضا"، جانماز و دستمال اشک منقش به نام و گنبد امام رضا (ع) اشاره کرد.

خدیوی بیدگلی اضافه کرد: در این موکب، دخترانی که مهارت هنری دارند به تولید محصولات می‌پردازند و آنهایی که نیاز به آموزش دارند، تحت راهنمایی مربیان، هنر‌های مختلف را یاد می‌گیرند و سپس این تولیدات و بسته‌بندی می‌شوند.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و باشگاه مانا با بیان اینکه این دختران در شیفت‌های سه ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: خود این دختران محصولات و سوغات خود را به زائران هدیه می‌دهند.

خدیوی تصریح کرد: فراخوان حضور در این موکب از طریق اپلیکیشن مانا، کانال خبرگزاری باشگاه مانا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تبلیغات شهری اعلام شده بود که منجر به ثبت‌نام بیش از ۱۷۰۰ دختر نوجوان شد.

وی ادامه داد: در حالی که سال گذشته بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دختر نوجوان در این برنامه شرکت کرده بودند، امسال تعداد شرکت‌کنندگان حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و احتمال می‌رود تعداد آنها به ۲۰۰۰ نفر نیز برسد.

خدیوی بیدگلی گفت: سال گذشته، بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ محصول تولید و به زائران اهدا شد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴۰۰۰ محصول تولید و به‌عنوان سوغات معنوی به زائران امام رضا (ع) اهدا شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.