سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: امروز هژمونی آمریکا و اسرائیل نابود شده است افزایش ظرفیت ساماندهی و آموزش آسیب‌دیدگان اجتماعی در مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است اعمال‌قانون ۱۴۷۵ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) حکایت ناشنیده از آغاز حکومت شاه عباس صفوی در مشهد | بدشگونی تاج‌گذاری در کوهسنگی شهردار منطقه‌۳ مشهد در دیدار با اهالی محله دروی: دیوارسازی کال دروی، رو به پایان است کارتون | جنگ نرم رژیم موقت صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی هوای کلانشهر مشهد امروز سالم شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) علت تصادف اتوبوس با ۷ خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم سوانح رانندگی در خراسان رضوی سه کشته برجای گذاشت (۱۳ مهر ۱۴۰۳) ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند بررسی نقش سمن‌های حوزه اجتماعی در مدیریت شهری مشهد اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد تعطیلی دوشنبه‌های بوستان بانوان پارک ملت مشهد مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است گسترش سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری مشهد محافظت از اموال مردم با سازوکار مدیریت حمل و نقل عمومی مشهد | در اتوبوس و تاکسی‌های مشهد چیزی گم نمی‌شود
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر: ۲۹۲۵۰۵
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حضور مردم در نماز جمعه نصر با حضور شجاعانه رهبر معظم انقلاب در زمان و مکان مشخص، نشان می‌دهد که این نظام از استحکام کافی مبنایی و مردمی برخوردار است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی ناصحی امروز، ۱۴ مهرماه، در صدوبیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت مظلومانه رهبر جبهه مقاومت لبنان، سیدحسن نصرالله و افرادی از کادر رهبری حزب‌الله را که با حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند و همچنین عروج شهید عباس نیلفروشان را که با شهادت خود فصل جدیدی از مبارزه با این غده سرطانی را در منطقه و جهان باز کردند، تسلیت می‌گویم.

وی افزود: هرچه خون شهدای عزیز ما به زمین ریخته شود، درخت تفکر انقلابی مستحکم‌تر خواهد شد و این موضوعی است که مستکبران و صهیونیست‌ها به آن توجهی ندارند. تصورشان این است با حذف‌کردن افراد، آتشِ افتاده به خانه آن‌ها خاموش می‌شود؛ در حالی که این‌گونه نیست.

ناصحی بیان کرد: از سوی اعضای شورای شهر، از دلاوری‌های پاسداران سبزپوش و بلندقامت انقلاب که با حرکت بسیار هوشمندانه در زمان مناسب خود پاسخ این اقدام وحشیانه را دادند، تشکر می‌کنم. باید به دستان و بازوی این عزیزان بوسه زد که امنیت جمهوری اسلامی را رقم می‌زنند و گنبد پوشالی و به‌اصطلاح آهنین رژیم صهیونیستی را در حمله موشکی وعده صادق ۲ به تمسخر گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: حتماً این پیام به اسرائیل جنایتکار رسیده که اگر غلط اضافه کند پاسخ بعدی محکم‌تر خواهد بود. اتکای این رژیم به کشور‌های آمریکا و انگلیس ره به جایی نخواهد برد. این کشور‌ها او را در عرصه جنگ با محور مقاومت و جمهوری اسلامی تنها گذاشتند؛ بنابراین باید بدانند اگر زیاده‌روی کنند، جایی در منطقه نخواهند داشت. امیدواریم وعده رهبر معظم انقلاب محقق شود و دیگر اثری از این لکه ننگ نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در نماز جمعه نصر با حضور شجاعانه رهبر معظم انقلاب در زمان و مکان مشخص، نشان می‌دهد که این نظام از استحکام کافی مبنایی و مردمی برخوردار است. رهبر معظم انقلاب با حضور خود نشان دادند که هیچ‌وقت ترسی از تهدید‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ندارند و مردم هم نشان دادند آماده هستند خون خود را هدیه کنند تا نهال و درخت تنومند اسلامی بالنده‌تر شود.

ناصحی با اشاره به ۱۳ مهرماه، آغاز هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: عزیزان نیروی انتظامی در داخل و خارج کشور مورد هجمه گروهک‌های تکفیری قرار گرفتند و جان خود را برای امنیت کشور فدا کردند. این افراد برای ارتقای امنیت و ایمنی مردم تلاش می‌کنند که از زحمات، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ۱۴ مهرماه، روز دامپزشکی، تصریح کرد: بسیاری از اقدامات دامپزشکان منجر به ارتقای سلامت مردم می‌شود که این شایسته تقدیر است. ۱۶ مهرماه نیز روز ملی کودک است.

وی اضافه کرد: ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت حافظ و زادروز حکیم فردوسی بوده که مهم‌ترین حماسه‌سرای ایران اسلامی و افتخار این شهر است. ما در شورای شهر، اقدامات مهمی را در راستای ارتقای فرهنگ و ادب فارسی و حماسی انجام دادیم و در توس نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

در راستای تعاملات ارزشمند با شورای اجتماعی محلات قرار بر این شده که هر هفته تعدادی از اعضای شورای اجتماعی محلات در صحن علنی شورا حاضر شده و دغدغه‌های خود را مطرح کنند که در این جلسه اعضای شورای اجتماعی منطقه ۱۰ حضور پیدا کردند.

مصوبات

در این جلسه لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. براساس این لایحه شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کند.

نامگذاری معبر فرعی شهید مطهری شمالی ۲۹ واقع در بلوار شهید مطهری با حفظ شماره به نام شهید محمد عزیزی (منطقه ۲)

نامگذاری معبر فرعی شهید کامیاب ۴۲ واقع در بلوار شهید کامیاب با حفظ شماره به نام شهید حسین غفاریان (منطقه ۳)

نامگذاری معبر فرعی شهید علیمردانی ۲۳ واقع در خیابان شهید علیمردانی با حفظ شماره به نام شهید محمدحسن درج‌ور (منطقه ۵)

نامگذاری معبر فرعی شهید شفیعی ۲۴ واقع در بلوار شهید شفیعی با حفظ شماره به نام شهید محمدجواد دانا (منطقه ۶)

نامگذاری معبر فرعی مصلی ۲۳ واقع در بلوار مصلی با حفظ شماره به نام شهید حسین عسگریان (منطقه ۶)

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بررسی این لایحه در خصوص نامگذاری معبری به نام شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: این موضوع در کمیته نامگذاری بررسی و پیشنهاداتی در خصوص معابر و میادین در جغرافیای مختلف شهر ارائه شد، اما در جلسه کاری به این جمع‌بندی رسیدیم برای اینکه کار بهتری انجام شود، در جلسه بعد مورد بررسی قرار بگیرد.

در بخش دیگری از جلسه لایحه‌ای با موضوع آیین‌نامه کمک به احداث مراکز فرهنگی، هنری، رسانه، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد شهر تصویب شد.

حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه عنوان کرد: آیین‌نامه‌ای با عنوان کمک به احداث مراکز فرهنگی، هنری، رسانه، ورزشی و تربیتی در مجاورت مساجد طی لایحه‌ای توسط شهرداری به شورا ارسال شد و جلسات مختلفی را برگزار کردیم که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید و اتفاق ویژه و خوبی در شهر امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مصوبه‌ای را تصویب کردند که مراکز فرهنگی جنب مسجد یعنی فعالیت‌های هنری کودکان، فعالیت‌های ورزشی، رسانه‌ای، آموزشی و تربیتی به زیرساخت‌های فرهنگی منطقه اضافه می‌شود که به جای فرهنگ‌سرا‌های متعدد کاربرد دارد و مسجدمحور است. این یکی از فاخرترین مصوبات شورای ششم بوده که سالی ۱۰ مجموعه و در ۶ سال ۶۰ مجموعه ایجاد می‌شود.

در ادامه لایحه آیین‌نامه ارایه تسهیلات و خدمات به شهروندان سالمند و بازنشستگان مشهد به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای توسعه خدمات و زیرساخت‌های شهری با تاکید بر حفظ احترام و کرامت و ارزش نهادن به جایگاه سالمندان نسبت به اجرای آیین‌نامه ارائه تسهیلات و خدمات به سالمندان شهر مشهد مقدس به شرح پیوست (ممهور به مهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس) اقدام کند.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است در راستای اجرای مفاد بند ب-۲ و ب-۳ مصوبه شماره ۵/۹۸/۱۸۴۸۲/ش مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۶ اقدامات لازم را محول و گزارش اجرای تمامی مفاد مصوبه را هر سه ماه یکبار به این شورا ارائه کند.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است آثار مالی اجرای مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۳ و بودجه‌های سنواتی خود پیش‌بینی و لحاظ کند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه اصلاحیه قرارداد فروش پروژه مشارکتی بازار ملل مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب نرسید، اما پس از بحث و بررسی اعضا قرار شد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردد.

محمدهادی محمدی‌مقدم، رئیس سازمان اقتصــادی، ســرمایه‌گذاری و مشــارکت‌هــای مردمی شهرداری مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد: پروژه بازار ملل جزو اولین پروژه‌های مشارکتی شهرداری مشهد بوده که در سال ۹۰ قرارداد بین شهرداری و سرمایه‌گذار خارجی در حاشیه شهر مشهد در ابتدای گلشهر بسته شد. این پروژه کاربری تجاری، پارکینگ و فضا‌های تفریحی و فرهنگی داشته است.

وی افزود: در سال ۹۲ در سهم‌الشرکه‌ها تغییراتی ایجاد شد. سال ۹۴ سهم‌الشرکه را فروختیم که آن زمان دو میلیارد تومان حساب فی‌مابین ما و سرمایه‌گذار بود تا بتوانیم محور شهید شفیعی را باز کنیم. حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باقی ماند که یکی از مطالبات ما از سرمایه‌گذار همین است.

محمدی‌مقدم ادامه داد: ۷۱۰ میلیون تومان باید زمان انتقال سند به شهرداری پرداخت می‌کرد که انجام نداد و این دومین مطالبه ما است. مطالبه بعدی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت فضا‌هایی بوده که قیمت‌گذاری نشده بود.

رئیس سازمان اقتصــادی، ســرمایه‌گذاری و مشــارکت‌هــای مردمی شهرداری مشهد اضافه کرد: علت این بود که پروژه تازه بهره‌برداری شده و برخی فضا‌ها بهره‌برداری نشده و در قیمت‌گذاری قیمت نخورده بود. وقتی قیمت‌ها مشخص شد براساس همین سهم‌الشرکه را گرفتیم. لایحه درباره تغییر کاربری نیست، در خصوص نحوه وصول مطالبات است.

در ادامه لایحه تعدیل وجوه التزام قرارداد‌های فروش واحد‌های تجاری در طرح بزرگ میدان شهدا به تصویب رسید.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای وصول مطالبات ناشی از قرارداد‌های فروش واحد‌های طرح میدان شهدا (واحد‌های تجاری مجتمع‌های میلاد و توس)، در صورت تسویه بدهی خریداران از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه ظرف مدت یک سال نسبت به محاسبه و وصول وجه التزام قراردادی (موضوع تبصره ۱ ماده ۴ قرارداد‌های فی‌مابین) اقدام و پس از پرداخت کامل مطالبات، گواهی تسویه حساب صادر کند.

از تاریخ لازم‌الاجرا شدن مصوبه تا پایان ماه سوم، میزان بخشش وجه التزام ۶۵ درصد و میزان پرداختی وجه التزام ۳۵ درصد، از ابتدای ماه چهارم تا پایان ماه ششم میزان بخشش وجه التزام ۴۵ درصد و میزان پرداختی وجه التزام ۵۵ درصد و از ابتدای ماه هفتم تا پایان یک سال میزان پرداختی وجه التزام بدون تخفیف است.

شهرداری مشهد مقدس مکلف است در صورت عدم مراجعه بدهکاران و عدم تسویه حساب ظرف مدت فوق‌الذکر، نسبت به مطالبه اصل بدهی و وجه التزام مقرر در قرارداد‌های فی‌مابین در مراجع قضایی اقدام کند.

در انتهای جلسه یک طرح دوفوریتی تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد مقدس موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به پیشنهاد یکی از معابر یا میادین اصلی شهر به نام شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اقدام نماید.

در پایان جلسه و در زمان اعلام وصول لوایح، مجید دبیریان در تذکری به شهردار مشهد گفت: قبل از اعلام وصول تذکری به شهردار دارم. ما الان امکان اعلام وصول را نداریم، زیرا لوایح تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات را بدون اینکه آلبوم‌ها امضای متولیان امر را داشته باشد ارسال کردید و چیزی فرستادید که هیچ کس نمی‌خواهد مسئولیت آن را گردن بگیرد. این جزو اقدامات عجیب شهرداری بوده، همچنین عدم ارایه دلایل انصراف مساعد و نامساعد بیش از ۱۰ درصد که در بودجه تکلیف شده و عدم ارایه نام مدیریت امکان اعلام وصول را از ما گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->