کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد
سرخط خبرها
در جبهه انقلاب ظهور و بروز و اراده زنان انقلابی به مراتب جدی‌تر از غربی‌ها بوده است

در جبهه انقلاب ظهور و بروز و اراده زنان انقلابی به مراتب جدی‌تر از غربی‌ها بوده است

  • کد خبر: ۲۹۶۶۵۴
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
به گفته مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان، در جبهه انقلاب ظهور و بروز و اراده زنان انقلابی به مراتب جدی‌تر از غربی‌ها بوده، اما متأسفانه موانعی نگذاشته از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عاطفه سعیدی‌نژاد در نشست تبیینی برخی نمایندگان بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان با بیان اینکه پیشرفت اسلامی ـ ایرانی یک واقعیت بزرگ دست‌یافتنی است، گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۷ این بحث را مطرح کردند که اگر ما می‌خواهیم یک تمدن توحیدی رقم بزنیم و جامعه اسلامی شکل دهیم باید این مسأله را به یک نسخه و الگوی ملموس تبدیل کنیم. تمدن توحیدی در ذهن هر کدام از ما یک تصویر و تعریفی دارد و مفهوم مشخصی نیست. همین باعث می‌شود جامعه نتواند هماهنگ با هم حرکت مؤثری را برای رسیدن به اهداف بزرگ رقم بزند.

وی افزود: شعار اصلی انقلاب اسلامی «لیقوم الناس بالقسط» یعنی برپایی عدالت بود و برای تحقق این هدف یک حرکت مردمی شکل گرفت. در حال حاضر هم اگر ما می‌خواهیم حرکت رو به جلویی را در جامعه شکل دهیم باید اهداف ملموس و روشنی را برای جامعه تعریف کنیم. امام‌ره در زمان انقلاب «شاه باید برود» را به‌عنوان یک هدف‌گذاری دقیق مشخص کردند. همه مردم از نیرو‌های مردمی تا نیرو‌های مذهبی و انقلابی برای تحقق این هدف بسیج شدند. حتی کمونیست‌ها هم پای کار آمدند. ما بعد از انقلاب ما درگیر اموری شدیم که تبیین چنین اهداف ملموسی جهت حرکت جامعه را فراموش سپردیم. 

ما در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی باید اولویت‌بندی و اهم و مهم کنیم

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان ادامه داد: حضرت آقا به چنین ضعفی در شکل‌دهی جریان عمومی پی بردند و بر این اساس سال ۸۷ از اصحاب فکر و نظر درخواست کردند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را ترسیم کنند. برای این کار دبیرخانه‌ای شکل گرفت و سازوکاری جهت پیگیری تعریف شد، اما متأسفانه به آن نتیجه‌ای که مدنظر بود، دست نیافت. 

سعیدی‌نژاد توضیح داد: ما در حوزه‌ی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی باید اولویت‌بندی و اهم و مهم کنیم. یعنی تشخیص دهیم چه مسأله‌ای واقعیت مهم‌تری در جامعه است. آن وقت باید توان خودمان را روی آن واقعیت مهم و اولویت‌دار متمرکز کنیم. اگر این مسیر را دنبال نکنیم، آن وقت نتایجی که باید به دست نمی‌آید و انرژی‌مان در جهات مختلف پراکنده می‌شود. پیشران پیشرفت یعنی اهدافی که پیشرفت را سرعت می‌دهند و هدایت می‌کنن. 

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان درباره اینکه چطور می‌توان الگوی پیشرفت را ترسیم و تعریف کرد، گفت: ابتدا براساس همه ظرفیت‌ها، برخورداری‌ها و نعماتی که خداوند به هر منطقه و استانی عطا کرده، اهدافی تعیین می‌شود. از بین اینها، اهدافی که می‌تواند یک دفعه رشد، پیشرفت و جهش بزرگی در استان ایجاد کند، به عنوان پیشران پیشرفت در نظر گرفته می‌شود. پیشران پیشرفت یعنی اهدافی که پیشرفت را سرعت می‌دهند و هدایت می‌کنند. در بیشتر جوامع بالأخص در جامعه ما با توجه به شرایط اقتصادی، پیشران‌های پیشرفت اهداف اقتصادی هستند. این پیشران بودن به معنی اولویت زمانی است نه رتبی. برای ما اهداف فرهنگی اولویت رتبه ای دارد.

باید به صورت مردمی دنبال جریان‌های مؤثر زنانه و رشد قابلیت و اثرگذاری زنان باشیم

وی ادامه داد: ما باید در پس نگاه اقتصادی، نگاه فرهنگی را هم بگنجانیم. برای روشن شدن این بحث می‌توانیم موقعیت خراسان جنوبی را به‌عنوان مثال درنظر بگیریم. این استان ظرفیت دارد با درآمد ده میلیارد دلار به قطب زعفران در خاورمیانه و منطقه تبدیل شود. 

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روند شکل‌گیری این نهضت مردمی، گفت: ما باید بدانیم زن، مسأله جامعه ما نیست، زن حلال مسائل است. یعنی زنان می‌توانند مسائل انقلاب اسلامی را حل کنند. در جبهه انقلاب ظهور و بروز و اراده زنان انقلابی به مراتب جدی‌تر از غربی‌ها بوده، اما متأسفانه موانعی نگذاشته از این ظرفیت استفاده شود. یکی از موانع این بود که ما عموما در ساختار‌های حاکمیتی دنبال فرصت‌سازی برای زنان بودیم در صورتی که ما باید به صورت مردمی دنبال جریان‌های مؤثر زنانه و رشد قابلیت و اثرگذاری زنان باشیم. 

منبع: آنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.