کتاب «دختران ایران» منتشر شد | بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏ساز برنامه استودیویی «شهربانو» با محوریت ستایش و تکریم زنان موفق ایرانی تولید می‌شود باشگاه فولاد خوزستان سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور را به دست آورد همسر جانباز و خواهر دانشجوی شهید بیژن شیخ پور در ردیف محققان دو درصد دنیا قرار گرفت ۳.۶ درصد جمعیت زندانیان کشور زنان هستند از نظر گردشگران خارجی، کوفته تبریزی و دیزی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است به دختران فعال در عرصه‌های فناوری کمک خواهیم کرد تا بتوانند بدرخشند کدام لباس‌ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند؟ الیکا عبدالرزاقی یکی از چهره‌های ممتاز «جوکر» بانوان لقب گرفت پوشاک سنتی زنان بیانگر تمدن و فرهنگ اقوام و ملیت‌ها در طول تاریخ بوده است چقدر می‌توانید روی یک پا بایستید؟ مکمل‌های ورزشی عرضه‌شده در آرایشگاه‌ها خطرناک و غیرمجاز هستند دیگه با پرز لباس‌های بافتنی درگیر نیستی دهمین فرزند یک مادر ۴۰ ساله در شهرکرد متولد شد
سرخط خبرها
دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است

دستاورد بانوان ایران در بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است

  • کد خبر: ۲۹۶۷۶۰
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
مشاور عالی کمیته ملی المپیک ورزش با اشاره به ارتقای ورزش بانوان ایران در سطح حرفه‌ای و بین الملل، گفت: در حال حاضر دستاورد بانوان ایراندر بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدنصرالله سجادی بیان کرد: در ورزش‌های رزمی مانند ووشو، کاراته، تکواندو زنان ایرانی بسیار رشد کرده‌اند و در مسابقات جهانی و المپیک مدال آورده‌اند که این موضوع نه کم‌سابقه که بی‌سابقه است، زیرا تا پیش از آن (چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن) بانوان ورزشکار ایرانی در هیچ رشته‌ای مدال المپیک کسب نکرده بودند.

به گفته وی خانم‌ها با توجه به علاقه‌مندی‌ها و انگیزه‌هایی که دارند، خیلی به ورزش روی آورده‌اند. معتقدم ورزش برای عموم زنان و برای سلامتی آنان لازم‌تر از حتی مردان است، زیرا آنها به عنوان مادر و ستون خانواده باید سالم و با نشاط باشند تا بتوانند به اعضای خانواده، فرزندان و کار‌های دیگرشان رسیدگی کنند.

زنان در مدیریت فدراسیون‌های ورزشی نیز سهم ناچیزی دارند

مشاور عالی کمیته ملی المپیک ورزش معتقد است: در سطح حرفه‌ای اوضاع ورزش بانوان در کشور چندان تفاوتی با سطح جهانی ندارد، از ۱۳۹۳ فدراسیون بین‌المللی ورزشی، در ایران حدود ۵۰ رشته وجود دارد که از این تعداد به جز ۲ یا ۳ مورد، بانوان ما در بقیه رشته‌ها فعال هستند.

به گفته سجادی، زنان در مدیریت فدراسیون‌های ورزشی نیز سهم ناچیزی دارند. این سهم در سطح جهانی و حتی در کشور‌های غربی به ۲ درصد نیز نمی‌رسد. در طول تاریخ کمیته بین‌المللی المپیک (IOC Members) یعنی از سال ۱۸۹۴ تاکنون، همواره تعداد زنان بسیار کمتر از تعداد مردان بوده است.

وی با اشاره به ارتقای ورزش بانوان ایران در سطح حرفه‌ای و بین الملل، گفت: در حال حاضر دستاورد بانوان ایراندر بازی‌های آسیایی از یک تا ۲ مدال به ۱۳ تا ۱۴ مدال رسیده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.