«فاطمه»، نام محبوب برای دختران در خراسان رضوی تغییرات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، عامل مهم نیاز به بازنگری در سیاست‌های کلی مربوط به این نهاد پذیرفتن تفاوت های زوجین، زیربنای رابطه سالم زوجیت در زندگی مشترک زنان روستایی و عشایر، ستون اصلی خودکفایی کشاورزی و حفظ هویت فرهنگی ایران ضرورت تقویت نظام حمایتی از خانواده‌ها در کشور برای تشویق به فرزندآوری نحله، یکی از ابزار‌های حمایتی در حقوق خانواده ایرانی ازدواج، یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی اعزام تیم ملی والیبال زنان به ویتنام برای حضور در نخستین دوره جام ملت‌های آسیا دهه‌شصتی‌ها، اصلی‌ترین سرمایه انسانی کشور | تعداد متأهلین چقدر است؟ کسب مدال طلا توسط تیم تنیس روی میز بانوان ایران در بازی‌های جهانی کارگران یونان دختر المپیکی ایران از کسب مدال در مسابقات قایقرانی جایزه بزرگ روسیه بازماند آشنایی با مهم‌ترین عوامل علاقه‌مندکردن کودکان به کتاب‌خوانی دستور پخت حلوای سه آرد مجلسی مخصوص در خانه + فیلم دیدگاه امام خمینی (ره) درباره جایگاه زنان مومن و مادران پاکدل چه بود؟ حملات آسم در بین زنان زیر ۳۵ سال با قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون
سرخط خبرها
آسیب‌های استفاده بی‌رویه از گوشی همراه توسط کودکان

آسیب‌های استفاده بی‌رویه از گوشی همراه توسط کودکان

  • کد خبر: ۳۱۱۷۴۸
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
عضو هیئت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: استفاده از گوشی همراه برای کودکان تا سن پیش‌دبستانی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، چراکه این ابزار می‌تواند به ساختار عصبی آنها آسیب‌های جدی وارد کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ناهید زینی حسنوند درباره آسیب‌های استفاده بی‌رویه از گوشی همراه توسط کودکان اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های اصلی ما تاثیر این ابزار بر سلامت جسمی کودکان است، نگاه مداوم به صفحه‌نمایش می‌تواند منجر به مشکلات بینایی مانند نزدیک‌بینی و خشکی چشم شود، علاوه بر آن، نشستن‌های طولانی‌مدت در حالت نامناسب، آسیب‌های اسکلتی مانند قوز یا درد گردن را به دنبال دارد، در کنار اینها، کاهش تحرک ناشی از وابستگی به گوشی، کودکان را به سمت کم‌تحرکی و حتی چاقی سوق می‌دهد که خود عاملی برای بیماری‌های دیگر در آینده خواهد بود.

وی به جنبه‌های روانی این موضوع اشاره کرده و افزود: فضای مجازی و بازی‌های گوشی می‌توانند اثرات جدی بر روان کودکان بگذارند، اعتیاد به بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اغلب تمرکز کودکان را کاهش داده و موجب افت تحصیلی آنها می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: از سوی دیگر، مواجه با محتوای نامناسب یا خشونت‌آمیز در فضای مجازی می‌تواند باعث بروز اضطراب، پرخاشگری یا حتی افسردگی در کودکان شود، یکی دیگر از آسیب‌ها، کاهش تعاملات اجتماعی است چراکه کودکان به جای برقراری ارتباط حضوری با همسالان یا خانواده، وقت خود را در دنیای مجازی می‌گذرانند.


زینی حسنوند تاکید کرد: استفاده از گوشی همراه برای کودکان تا سن پیش‌دبستانی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، چراکه این ابزار می‌تواند به ساختار عصبی آنها آسیب‌های جدی وارد کند، مغز کودکان در این سنین در حال رشد و سازمان‌دهی است و استفاده از گوشی می‌تواند این فرآیند را مختل کرده و موجب آسیب‌های جدی در رشد سلول‌های مغزی شود و بنابراین، ممنوعیت کامل استفاده از گوشی در این بازه سنی ضروری است.

وی با تاکید بر مدیریت حضور کودکان در استفاده از گوشی‌های هوشمند اضافه کرد: ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که محدودیت زمانی مشخصی برای استفاده از گوشی تعیین کنند و در عین حال، برنامه‌های جایگزینی مثل فعالیت‌های ورزشی، هنری و کتاب‌خوانی برای کودکان فراهم کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.